וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תפתח במו"מ עם האו"ם לנסיגה מרג'ר

פנחס וולף

19.11.2008 / 18:06

בתום התייעצות עם בכירי מערכת הביטחון, הנחה אולמרט את לבני לדון בהצעת האו"ם להעביר את חלקו הצפוני של הכפר ליוניפי"ל

ראש הממשלה אהוד אולמרט הנחה היום (רביעי) את שרת החוץ ציפי לבני למסור למזכ"ל האו"ם באן קי מון כי ישראל מוכנה לדון בהצעת הארגון, לפיה השליטה בחלקו הצפוני של הכפר רג'ר תועבר לידי כוחות יוניפי"ל. אולמרט ביקש להדגיש כי יש להמשיך ולשמור על האינטרסים הביטחוניים של ישראל באזור. אולמרט מסר את ההנחייה בתום התייעצות עם לבני ועם שר הביטחון אהוד ברק.

בדרג המדיני מבקשים להבטיח כי העברת השליטה לכוחות יוניפי"ל לא תחזק את חיזבאללה. זאת, על רקע התבטאויותיהם של בכירים בחיזבאללה, לפיהם הארגון יציב את סוגיית רג'ר במרכז המאבק נגד ישראל. בתקופה האחרונה התרבו מקרים של סוחרי סמים ושל פעילי חיזבאללה שניצלו את מעמדו של הכפר. עם סיום מלחמת לבנון קבע האו"ם בהחלטה 1701 כי רק עם נסיגת צה"ל מחלקו הצפוני של הכפר, תושלם נסיגת ישראל לקו הגבול הבינלאומי.

רג'ר מונה כ-2,100 תושבים, שכשני שליש מהם חיים בחלקו הצפוני של הכפר המצוי בשטח לבנון ומופרד מהחלק הדרומי באמצעות מוצב צה"ל. תושבי הכפר הם אמנם אזרחים ישראלים, אך חלק ניכר מבתיהם ושטחיהם החקלאיים נמצאים בשטח לבנון ולכן הם אינם יכולים לקבל שירותים מהרשויות הישראליות. עם כניסת הפסקת האש בין ישראל ללבנון לתוקף נסוג צה"ל ממרבית שטחה של דרום לבנון, אך המשיך להחזיק בחלקו הלבנוני של הכפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully