וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי השאיר את יערה למות?

אלעד אבוהב

19.11.2008 / 18:20

כלבה בת שנה נמצאה ביער, קשורה בחוט ניילון, פצועה ותשושה. כעת היא מתאוששת ומקווה למצוא בית מאמץ

בסוף השבוע האחרון הגיעו מאות מבקרים לראות מקרוב את פריחת החלמוניות באזור יער להבים. משפחות רבות נהנו מטיול בחיק הטבע, אך התעלמו ממחזה קורע לב – כלבה קשורה באמצעות חוט ניילון, שישבה סמוך לכביש וצפתה בעיניים עצובות ברכבים החולפים על פניה.

אחד מעובדי אגודת צער בעלי חיים תל אביב שהיה במקום הבחין בכלבה המעורבת בת השנה, שהתנהגותה הייתה אפאטית ומרוב תשישות לא יכלה לעמוד רגליה, ומיהר להביאה למרפאת האגודה בתל אביב. קשה להעריך מתי ננטשה הכלבה על ידי בעליה וכמה שעות הייתה קשורה ללא מזון ומים, אולם כמות הקרציות והפרעושים שעל גופה מעידה כי במשך תקופה ארוכה היא הוזנחה ולא טופלה.

אחרי טיפול של וטרינר המרפאה וטרינר המרפאה, ד"ר דימיטרי וולדקו, נראה כי יערה מתאוששת, אולם מאחר והיא אינה נושאת על גופה שבב אלקטרוני, עליה להימצא בהסגר לתקופה של חודש בהתאם לחוק, ולאחר מכן תהיה מועמדת לאימוץ.

נטישת בעל חיים היא התעללות ואף עבירה על חוק צער בעלי חיים. הכלבים הנטושים המסתובבים ברחובות ובמקומות אחרים לא נולדו שם. הם ננטשו על ידי בעליהם, שלרוב עוברים עבירה נוספת כשהם אינם דואגים שלכלבם יהיה שבב אלקטרוני וכך לא ניתן לאתר אותם. כלב נטוש לא ישרוד זמן רב ללא עזרה אנושית וימות ממחלה, מתאונה, מרעב או מהתייבשות ויהיה חשוף להתעללויות.

בכל מקרה, נטישת בעל חיים היא לא הפיתרון שכן סיכוייו לשרוד לבדו קלושים. אל תסמכו על טוב ליבם של עוברי אורח, ואם יש עדיין פינה חמה בליבכם לבעל החיים אל תתנו לו לסבול ולמות בייסורים. אם נתקלתם בבעל חיים משוטט – אנא אל תתעלמו. גלו אחריות והתקשרו לגורמים המתאימים.

*אלעד אבוהב הוא דובר אגודת צער בעלי חיים תל אביב

רוצים לאמץ את יערה? התקשרו לטל' 1599-50-2005

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully