וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תכנית החירום: ההסתדרות מאיימת בשביתה

19.11.2008 / 22:02

הפגישה בין יו"ר ההסתדרות לנציגי האוצר נכשלה. עופר עיני יכנס ביום ראשון את הנהגת הארגון כדי להכריז על סכסוך עבודה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יו"ר ההסתדרות עופר עיני יכנס ביום ראשון את הנהגת הארגון, בהשתתפות הוועדים הגדולים במשק כדי להכריז על סכסוך עבודה, על רקע תכנית החירום הכלכלית שהציג משרד האוצר.
זאת לאחר כשלון הפגישה אמש (רביעי) בינו לבין ראש אגף התקציבים באוצר רם בלניקוב. אם יוכרז סכסוך עבודה, תשבית כנראה ההסתדרות את המגזר הציבורי. המגזר הפרטי-עסקי שברובו אינו מאוגד בהסתדרות, ככל הנראה לא יושבת.

"אם לא יהיה שינוי בתכנית החירום, ההסתדרות תצא למאבק",
אמר מוקדם יותר יושב ראש ההסתדרות עופר עיני. לדבריו, "זו לא תכנית חירום כלכלית אלא תכנית כסת"ח כלכלית". עיני הוסיף כי כי "אין רשת בטחון בתכנית להמוני עובדים שיוצאים מחר לפנסיה ושאיבדו חלק ניכר מחסכונותיהם, אין התייחסות למניעת פיטורים ולא ברור מאין היא תמומן". לפי התכנית שהוצגה הבוקר על ידי שר האוצר רוני בר-און בקבינט החברתי-כלכלי, תוגדל ההשקעה ל-ל-21 מיליארד ו- 700 מליון שקלים כדי ליצור מקומות עבודה חדשים.

גם במערכת הפוליטית תקפו את עיקרי התכנית."התכנית הכלכלית שהוצגה היא מעט מדי ומאוחר מדי", אמר יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה). לדבריו, "האוצר לא מציע הרחבה תקציבית, אלא החלפת סעיפי תקציב. מהלך שכזה איננו מסוגל להתמודד עם השלכות המשבר הכלכלי העולמי. יש לגבש תוכנית אלטרנטיבית שבסיסה תקציב מרחיב עוד לפני הבחירות".

בליכוד מתחו ביקורת על התכנית ומסרו כי " מדובר בתכנית קטנה למשבר גדול. בצעדים הקטנים שמציע האוצר אין מענה ללב הבעיה - אין רשת ביטחון לחסכונות הפנסיוניים ואין צעדים אמיתיים למניעת הגידול באבטלה. ישנן מספר הצעות בכיוון הנכון, אך הן בבחינת מעט מידי ומאוחר מדי".

גם שרת החינוך יולי תמיר הביעה הסתייגות מהתכנית. זאת, על רקע החלטת הממשלה לפטר כ-4,000 מאבטחים בבתי הספר החל מ-1 בינואר 2009. תמיר אמרה: "לא יעלה על הדעת שהממשלה ביד אחת מנסה ליצור מקומות עבודה, וביד השניה גורמת לפיטורי 4,000 עובדים".

"חייבים לשלב ידיים"

עם זאת, היו גם שהביעו תמיכה בתכנית. יו"ר מפלגת העבודה, שר הביטחון אהוד ברק, אמר כי "עלינו לשלב ידיים, ולהיות רציניים, שקולים ורחוקים מהפוליטיקה. אבל בעיקר, התכנית צריכה לצאת לפועל בדחיפות". לדבריו, "במשבר כלכלי כמו שעומד בפתחנו, ואת חלקו אנו כבר חובים, יש לבצע הרחבה תקציבית. יש להשקיע בתשתיות, בפיתוח ולהעניק רשת בטחון לאנשים שעבדו וחסכו כל ימיהם, ובשנים האחרונות החליטו להמר על כספיהם בבורסות בכל מיני רפורמות". ברק גם קרא להרחבת הסיוע לעסקים קטנים, להתנות תמיכה במפעלים לאי -פיטורי עובדים ולהפחית מסים.

יו"ר ש"ס השר אלי ישי ושר הדתות יצחק כהן אמרו בדיון בקבינט כי "ש"ס תיתן גב לכל תוכנית שתיטיב עם הציבור שנפגע". עם זאת הם הוסיפו כי "ראוי לתקן בתכנית מספר תיקונים בשלושה תחומים: מתן דירות לצעירים שיגרום לכסף לחזור לקופת המדינה והפניה נרחבת יותר של תקציבים ממוקדי שכבות חלשות. בעיה נוספת בתוכנית היא היעדר סקירה אודות דרכי התמודדות עם מצוקת שוק ההון והאזרחים".

יו"ר הוועדה לשלום הילד ח"כ נדיה חילו (עבודה) קראה לחברי הכנסת "להתעלות מעבר לשיקולים אישיים, לפעול יחדיו לקידום התכנית הכלכלית". היא הוסיפה כי "התוכנית חייבת לשים דגש לסיוע לאוכלוסיות החלשות ולמעמד הביניים, ולהעניק ביטחון חברתי, כלכלי ותזונתי לילדי ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully