וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוק באדמה

אייל דץ

19.11.2008 / 17:33

מפעלים, תחנות דלק, מוסכים ועוד גורמים לזיהום הקרקע. דו"ח שפורסם היום על ידי המשרד להגנת הסביבה מעדכן את תושבי גוש דן מה קורה להם מתחת לרגליים

תושבי גוש דן יושבים על הררי זיהום ואפילו לא מודעים לכך. כך חושף דו"ח חדש שפרסם מחוז תל אביב במשרד להגנת הסביבה. על פי הדו"ח, קיימים 270 אתרים החשודים כמזוהמים, כאשר ב-214 אתרים מתוכם כבר בוצעו בדיקות קרקע לאיתור נוכחות מזהמים ואכן התגלו תוצאות מטרידות: ב 64% מתוך 214 האתרים שנבדקו (שהם 137 אתרים) נמצא בפועל זיהום קרקע.

האתרים שנמצאו מזהמים הם מפעלי ציפוי מתכות, מפעלי התעשייה הצבאית, מפעלי תעשייה אחרים, תחנות תדלוק ציבוריות ופנימיות, מוסכים, אתרי סילוק פסולת ועוד. האתרים שנבדקו נמצאים בשטחי היישובים: אור יהודה, אזור, בת ים, בני ברק, גבעתיים, הרצליה, חולון, רמת גן, רמת השרון ותל אביב. מול 24 מהאתרים מצוי המשרד להגנת הסביבה בהליכי אכיפה מנהליים או פליליים.

באוויר במים וביבשה

קרקע מזוהמת עלולה להוות סיכון בריאותי וסביבתי באופנים שונים ולפגוע באדם בדרכים שונות: אם זה על ידי שתיית מים מזוהמים, אכילת ירקות ופירות שנחשפו לקרקע מזוהמת, נשימת חלקיקי אבק שמקורם בקרקע מזוהמת, או דרך העור: באמצעות מגע ישיר או בשעת מקלחת במים מזוהמים. במשרד לאיכות הסביבה מודים כי עד שנות ה-90 הטיפול בשפכים התעשייתיים ובפסולת חומרים מסוכנים לא היה מוסדר אולם לטענתם חל שיפור משמעותי האכיפה של אתרים מזהמים.

גורם מזהם מרכזי, כפי שעולה מהדו"ח, הם תחנות הדלק. מנתוני מחוז תל אביב עולה שב-93 אחוזים מתחנות הדלק התגלה זיהום. בנוסף מדגיש הדו"ח את העובדה כי מקור נוסף לזיהום תעשייתי הוא לא במפעל עצמו אלא במערכת הביוב הציבורית בה זורמים השפכים התעשייתיים של המפעלים. שפכים המכילים מזהמים בריכוזים החורגים מהתקנים המותרים להזרמה לביוב עלולים להביא להתפוררות הצנרת שתגרום לדליפת מזהמים ולזיהום קרקע ומי תהום נרחבים.

הדו"ח חושף את שמותיהם של חלק נכבד מהאתרים המזוהמים. הגדילו את התמונה לבדוק זיהומים בקרבת מקום מגוריכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully