וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש גם סטודנטים שלא נאבקים רק למען עצמם

אייל דץ

19.11.2008 / 14:32

מאות סטודנטים ומרצים מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע הפגינו במחאה על פיטורי עובד נקיון שהועסק דרך חברת הקבלן

מאות סטודנטים, אנשי סגל ופעילים חברתיים, הפגינו היום (רביעי) באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע במחאה על פיטורי עובד ניקיון המועסק במוסד דרך חברת הקבלן. בתחילת השבוע פוטר מעבודתו גיל שטח, נציג עובדי הניקיון של המוסד, ולטענת סטודנטים מתא "צ"ח-סטודנטים למען צדק חברתי", ההחלטה התקבלה על רקע כוונתו להקים ועד עובדים.

במכתב הפיטורים נאמר כי שטח מפוטר בעקבות צמצומים, אך לטענת הסטודנטים, בפועל נקלטו לפחות שלושה עובדים חדשים רק בימים האחרונים. בחברת הקבלן טוענים בתגובה כי העובד פוטר עקב צמצומים ולא בגלל שפעל להקמת הוועד.

המאבק עם חברת הקבלן החל כבר בחודש אוגוסט שעבר, כשסטודנטים מתא "צ"ח", הפגינו יחד עם מרצים מהאוניברסיטה במחאה על העסקת עובדות ניקיון באמצעות חברת קבלן.

בעקבות המחאה, החלה ההנהלה לבדוק את תנאי ההעסקה של העובדות וגילתה הפרות חוזרות של תנאיהן הסוציאליים. הנהלת האוניברסיטה החליטה בתגובה לסיים את ההתקשרות עם חברת הקבלן "איתן שמיר" שהעסיקה את העובדות. הקבלן שההתקשרות עימו הופסקה, החליט בתגובה לפטר את 150 עובדות הניקיון שהועסקו על ידו. הסטודנטים החליטו להירתם לטובת העובדות ופתחו בהפגנות מחאה.

לאחר מכן גייסו הסטודנטים לעזרתם חברי כנסת רבים ביניהם כל חברי סיעת מרצ, שלי יחימוביץ' (עבודה) ודב חנין (חד"ש). המפגינים יזמו דיון בכנסת בנושא וקיימו הפגנה מחאה גדולה שבמהלכה הכריזו העובדות על הקמת ועד עובדים. על מנת למנוע את פיטורי העובדות, נכנסו נציגי האוניברסיטה, ההסתדרות והקבלן איתן שמיר למשא ומתן ולאחר מכן נקבע בהסכם כי האוניברסיטה תמשיך את ההתקשרות עם הקבלן ובתמורה לכך העובדות לא יפוטרו ויזכו לכל התנאים הסוציאליים הנדרשים בחוק כולל תוספת ותק. האוניברסיטה אף הקימה גוף מפקח שיבדוק שאכן העובדים זוכים לתנאים המשופרים. כמו כן התחייב הקבלן להכיר בוועד שהקימו העובדות.

"העובד פוטר עקב צמצומים בתקנים"

לפני ארבעה חודשים, הודיע סגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה דוד ברקת, כי המשבר שעמד לגרום לפיטוריהן של עובדות הניקיון הגיע לסיומו לאחר שהקבלן שהעסיק את עובדות הניקיון התחייב להקפיד ולשמור על זכויותיהן הסוציאליות.

בעלי חברת הקבלן, איתן שמיר, אמר היום בתגובה לוואלה! חדשות כי "העובד פוטר עקב צמצומים בתקנים של עובדי הניקיון באוניברסיטה, ולא בגלל שפעל להקמת הוועד".

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה: "האוניברסיטה מחויבת לשמירה על תנאי העסקתם של עובדי הניקיון, תוך הידוק הפיקוח והבקרה על הקבלנים וקיום מלוא חובותיהם כלפי עובדיהם. מדובר בפיטורי עובד שנעשו משיקוליו של הקבלן. האוניברסיטה אינה מעורבת ולא אמורה להתערב במערכת יחסים זו. האוניברסיטה מקפידה על תשלום הכספים המגיעים לעובדי הניקיון על פי חוק ובכלל זה פיצויי פיטורין. בימים אלו מונתה נציבת כבילות באוניברסיטה וכל טענה כלפי התנהגות לא נאותה, תטופל בחומרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully