וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לשלום? המורדים בקונגו החלו לסגת

עידן דורנר

19.11.2008 / 12:53

כוח השלום של האו"ם מפקח על הנסיגה, וטוען כי מאות מורדים עוזבים את האזור שכבשו לאחר שהביסו את כוחות צבא קונגו

מורדים קונגולזים משבט הטוטסי החלו לסגת היום (רביעי) מעמדות קדמיות אותן תפסו בצפון מחוז קיבו, כמחווה למאמץ התיווך של האו"ם באזור רווי הקרבות. כך מסר דובר של כוח האו"ם במדינה.

הנסיגה התאפשרה לאחר שבשבוע שעבר התחייב מנהיג המורדים, הגנרל לאורן נקונדה, לקחת חלק בשיחות השלום ולכבד את הסכם הפסקת האש. כוח השלום של האו"ם מפקח על הנסיגה, ולטענתו, מאות מורדים עוזבים את האזור אותו כבשו בשבועות האחרונים לאחר שהביסו את כוחות צבא קונגו. עם זאת, המורדים עדיין לא עזבו את עמדותיהם באזור העיר גומה, שנחשב לבעל חשיבות אסטרטגית רבה.

נשיא ניגריה לשעבר אולסגון אובסנג'ו מנסה כעת לארגן שיחות שלום בקניה בין נקונדה לנשיא קונגו ג'וזף קבילה ונציגי רואנדה השכנה, כדי לשים קץ לסכסוך שגרם למאות אלפים להימלט מבתיהם.

לאחר שנקונדה הכריז על הפסקת אש, כמה עובדי סיוע הצליחו להגיע לפליטים ולסייע להם בשטחים שנכבשו על ידי המורדים. נקונדה סירב ב-2003 לחתום על הסכם שיסיים את חמש שנות מלחמת האזרחים בקונגו. הוא טען כי המרד שלו מוצדק מאחר שהוא מגן על אחיו משבט הטוטסי מהתקפות של שבט ההוטו מרואנדה.

בני שבט ההוטו הגיעו לקונגו לאחר רצח העם ברואנדה ב-1994. הצבא החלש והשברירי של קונגו התפרק במהלך ההתקדמות של מורדי נקונדה. לאור המצב, הגיעה לאזור תגבורת של חיילים, חלקם הגיעו מהמדינה המערב אפריקאית אנגולה.

  • עוד באותו נושא:
  • קונגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully