וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבוסה נוספת לרפובליקנים, הפעם באלסקה

עידן דורנר

19.11.2008 / 12:48

המועמד הדמוקרטי ניצח את הסנאטור הוותיק אך המורשע סטיבנס במירוץ לסנאט. מדובר בניצחון דמוקרטי ראשון במדינה מזה 30 שנה

עוד הפסד צורב לרפובליקנים בארה"ב: הסנאטור הרפובליקני הוותיק טד סטיבנס הפסיד ליריבו הדמוקרטי מארק בגיץ', כך עולה מתוצאות הספירה החוזרת של הקולות בבחירות לסנאט מטעם מדינת אלסקה.

סטיבנס, בן 85, הוא הרפובליקני שכיהן בסנאט במשך הזמן הארוך ביותר בהיסטוריה. הוא כיהן בתפקידים שונים בוושינגטון מאז תקופת הנשיאות של לינדון ג'ונסון. מעט לפני הבחירות הוא הורשע בבית משפט ונמצא אשם בקבלה אסורה של מתנות בשווי 250 אלף דולר מחברת נפט, ושיקר בוועדת החקירה של הסנאט שבדקה את המקרה.

ניצחונו של בגיץ' מגדיל את מספר המושבים של הדמוקרטים בסנאט ל-58, כיוון שבבית ישנם גם שני עצמאיים שמזוהים עם הדמוקרטים. בשתי מדינות, מינסוטה וג'ורג'יה, עדיין לא הושגה הכרעה. אם הדמוקרטים יגיעו לרוב של 60 מושבים, אותו לא השיגו מאז 1978, יהיה להם רוב מוחלט וכך יוכלו לבטל כל הצעה של הרפובליקנים.

עדיין לא פורסמו התוצאות הרשמיות, אך בגיץ' מוביל על פני סטיבנס ביותר מ-3,700 קולות, לפי מזכירות מדינת אלסקה. 2,500 קולות נוספים, של תושבים שהצביעו בערים נידחות במדינה, עדיין לא נספרו.

"אני גאה לשרת את אלסקה בסנאט האמריקאי", אמר בגיץ', "זה היה מסע מדהים עד כה. הבוחרים באלסקה רצו בשינוי". ספירת הקולות היתה מסקרנת במיוחד, מכיוון שאף דמוקרט לא ניצח במדינה במשך שלושה עשורים. תבוסתו של סטיבנס מסמלת סופה של תקופה, בה שלט ללא עוררין בפוליטיקה של אלסקה והיה חבר בכמה מהוועדות החשובות ביותר בקונגרס.

  • עוד באותו נושא:
  • אלסקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully