וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי החולים ברצועת עזה על סף קריסה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.11.2008 / 11:15

סגירת המעברים גרמה למחסור חמור בחשמל, בעקבותיו נגרם מחסור במזון ותרופות. ארגוני זכויות אדם מזהירים מאסון הומניטרי

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

ארגוני זכויות אדם מזהירים מפני אסון הומניטרי שעלול להיווצר ברצועת עזה, כתוצאה מסגירת המעברים. אלפי פלסטינים הסתערו אתמול והיום (רביעי) על מרכזי חלוקת המזון ברצועה, עם חידוש פעילות סוכנות הסיוע של האו"ם ולאחר שישראל התירה להכניס ציוד הומניטרי ומזון לרצועה. במקביל, לאחר שכעשרים מאפיות ברצועה נסגרו, בעלי מאפיות אחרים מאיימים כי עסקיהם על סף סגירה בשל המחסור בגז בישול.

ברצועה חוששים מאסון הומניטרי גם בבתי החולים, אשר רובם מופעלים על ידי טורבינות רזרביות. מנהל שירותי החירום במשרד הבריאות הפלסטיני, ד"ר מעאוויה חסנין, אמר כי מחסני משרד הבריאות ובתי החולים בעזה סובלים ממחסור של עשרות סוג תרופות, וכי התרופות שנמצאות בבתי החולים יספיקו לשבוע ימים בלבד.

ד"ר חסנין הזהיר מפני הפסקת פעילותם של מכשירי דיאליזה ואק"ג ברחבי הרצועה כתוצאה מהפסקת זרם החשמל. "המכשירים הרפואיים עלולים להתנתק בכל רגע, דבר שמאיים על חייהם של מאות חולים, שזקוקים נואשות מכשירים אלו", אמר. "למאות אלפי פלסטינים המתגוררים בעיר עזה ובמרכז הרצועה עדיין אין זרם חשמל כתוצאה מהמחסור בדלק".

אתמול התירה ישראל ל-33 משאיות הנושאות ציוד רפואי, מזון ותרופות, להיכנס לעזה הנתונה במצור מזה כשבועיים. ישראל הטילה מחדש מצור על הרצועה לאחר שהארגונים הפלסטינים חידשו את ירי רקטות הקסאם לעבר הנגב המערבי. אונר"א מחלקת מזון לכ-750 אלף בני אדם בעזה, המהווים מחצית מתושבי הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully