וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו הטביעה ספינת פיראטים סומלית

עידן דורנר

19.11.2008 / 11:03

הודו טוענת כי ספינת חיל הים השיבה אש לאחר שהותקפה על ידי הפיראטים. חוטפי מיכלית הדלק הסעודית דורשים כופר כספי

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

חיל הים ההודי הודיע היום (רביעי) כי אחת מספינותיו הטביעה אתמול ספינה של פיראטים סומליים, סמוך לחופי סומליה. ממשלת הודו טוענת כי הספינה ההודית פתחה באש לאחר שהותקפה על ידי הפיראטים.

לטענת הודו, ספינת חיל הים שלה נתקלה בספינה החשודה וביקשה ממנה לעצור לבדיקה. בתגובה השיבו הפיראטים, כי ישמידו את הספינה ההודית אם תתקרב. לבסוף הם אף פתחו באש אל הספינה. ההודים השיבו בירי וספינת הפיראטים החלה לעלות באש. פיצוצים נשמעו על הספינה, ככל הנראה כתוצאה מהתחמושת הרבה שהייתה עליה. שתי סירות מירוץ שליוו את הפיראטים נמלטו מהמקום וחיל הים ההודי פתח במרדף אחריהן. מאוחר יותר נמצאה אחת מהן כשהיא נטושה. הסירה השניה הצליחה להימלט.

לאחרונה נרשמה עלייה חדה בפעילות הפיראטים באזור. ביום שני נחטפה מיכלית דלק סעודית המכילה נפט בשווי 100 מיליון דולר ו-25 אנשי צוותה מוחזקים כבני ערובה. זו הספינה הגדולה ביותר שנחטפה אי פעם, למרות הפטרולים הימיים הרבים של ספינות האיחוד האירופי ונאט"ו באזור.

חוטפי מיכלית הדלק הסעודית דורשים כופר כספי מזומן תמורת שחרורה. לטענת הפיראטים, צוות משא ומתן הגיע לאזור. הם הזהירו כי בידם טכנולוגיה המסוגלת לזהות שטרות כסף מזויפים. ביממה האחרונה חטפו פיראטים סומליים גם ספינת מטען יוונית וספינת דיג תאילנדית.

בתוך כך, דרום קוריאה הודיעה כי תשלח ספינת מלחמה נוספת לאזור, לאחר שבשבוע שעבר נחטפה אוניה יפנית ועליה מלחים דרום קוריאנים. גם יפן שוקלת לשלוח למקום חלק מהצי הימי שלה.

לסומליה אין ממשלה מתפקדת מאז 1991, אז פרצה במדינה מלחמת אזרחים. ספינות מלחמה ממספר מדינות שונות כבר מפטרלות במפרץ עדן, אחד מנתיבי הסחר הימיים העמוסים ביותר, המחבר את הים האדום לאוקיינוס ההודי. אם ייסגר המפרץ, ספינות הסחר הימי המפליגות בין אירופה לאסיה ייאלצו להקיף את כל יבשת אפריקה. לפי ההערכות, פעילות שודדדי הים באזור מהווה כשליש מהפעילות הפירטית העולמית. עד כה גבו הפיראטים כ-30 מיליון דולר בכספי כופר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully