וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס לפלגים: הפסיקו את ירי הקסאם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.11.2008 / 9:14

לפי מקורות פלסטינים, מצרים הזהירה את חמאס מכך שישראל תחסל את בכיריו. "לא לירות קסאמים אלא אם יש לכך צידוק אמיתי"

האם הסכם הרגיעה בכל זאת חי ונושם? מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" מסרו (רביעי) לעיתון כוויתי כי בימים האחרונים יצר חמאס קשר עם מספר ארגונים פלסטינים ברצועת עזה וביקש מהם להפסיק לירות רקטות קסאם לעבר ישראל, אלא אם כן לירי יש "צידוק אמיתי".

לדברי המקורות, חמאס ביקש מהג'יהאד האיסלמי ומהחזית העממית שלא לשגר רקטות ללא סיבה או מניע וכי הירי חייב להתבצע רק בתגובה להפרות הישראליות ובאותו יום שהן קורות "ולא להמשיך לירות במשך מספר ימים". המקורות העריכו כי ישראל תמשיך לבצע מספר פעולות נקודתיות ברצועת עזה ולא פעולה נרחבת.

המקורות מסרו כי מצרים הודיעה לחמאס שאם הפלגים החמושים ימשיכו לשגר רקטות קסאם לעבר הנגב המערבי, "ישראל לא תסתפק בביצוע פעולות נקודתיות אלא תבצע גל חיסולים נרחב בקרב מנהיגי הארגונים הפלסטינים, ובעיקר בקרב בכירי חמאס".

אתמול אמר בכיר חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר כי הרגיעה לא "תינתן בחינם ומי שרוצה אותה, עליו למלא את התחייבויותיו". בנאום שנשא במהלך עצרת בעזה הוסיף א-זהאר ואמר כי הארגונים הפלסטינים ממלאים אחר תנאי הרגיעה, אולם ישראל מפרה אותה. "אנו פונים לכל מי שרוצה ברגיעה וקוראים לו לשלם את התחייבויותיו", אמר א-זהאר והסביר כי על ישראל להפסיק את כל סוגי המתקפות על העם הפלסטיני ולפתוח את המעברים לרצועת עזה. "לאחר שיפוג מועד הרגיעה, נשב ונחליט אם להאריכה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully