וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם לאולמרט: "מודאג מהמצב בעזה"

פנחס וולף

19.11.2008 / 2:36

בשיחת טלפון בין השניים, קרא מזכ"ל האו"ם לרה"מ לאפשר מעבר של סיוע הומניטרי לרצועה. אולמרט: שיבואו בטענות לחמאס

מזכ"ל האו"ם באן קי מון שוחח אמש (שלישי) בטלפון עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ואמר לו כי הוא "מודאג עמוקות" מהמצב ההומניטרי ברצועת עזה. כך מסר האו"ם בהצהרה שפרסם. באן קרא לישראל לאפשר את כניסתם של משאיות עם מצרכים בסיסיים ואת כניסתם של עובדי סיוע מטעם האו"ם לעזה.

אולמרט מצידו אמר בשיחת הטלפון כי "החמאס מנסה להציג תמונה קיצונית לגבי המשבר ההומניטרי ברצועת עזה, כדי להתנער מאחריותו למעשי הטרור שהובילו להפרת הרגיעה". לאחר שקי מון העלה את חששו מהיווצרות משבר הומניטרי ברצועה אמר אולמרט כי "ישראל מנעה ומונעת היווצרות משבר הומניטרי ברצועה, אולם בד בבד, כל עוד חיי ישראלים מאוימים על בסיס יומי ונמשכת פעילות טרור מהרצועה, תושבי עזה יכולים לבוא בטענות רק לשלטון הטרור של החמאס, שבמעשיו הוא מונע מהם חיי שגרה ורווחה".

שר הביטחון אהוד ברק הורה להשאיר את מעברי הגבול בין ישראל לרצועה סגורים גם היום. ברק קיבל את ההחלטה לאחר שאמש נפלו שלוש רקטות קסאם ושתי פצצות מרגמה בשטחים פתוחים במערב הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בכיר חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר אמר אתמול כי הרגיעה לא "תינתן בחינם ומי שרוצה אותה, עליו למלא את התחייבויותיו". בנאום שנשא במהלך עצרת בעזה הוסיף א-זהאר ואמר כי הארגונים הפלסטינים ממלאים אחר תנאי הרגיעה, אולם ישראל מפרה אותה. לדבריו, המצור הישראלי על עזה יישבר: "בושה למי שלוקח חלק במצור הזה".

בתוך כך, אתמול חידשה אונר"א, סוכנות הסיוע של האו"ם, את חלוקת המזון לפליטים פלסטינים נזקקים ברצועה. דובר מטעם הסוכנות אמר שהמזון שברשותה יספיק לימים ספורים בלבד. שלשום התירה ישראל להכניס לרצועה 33 משאיות שעליהן מזון וציוד סיוע הומניטרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully