וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים פינו מאחז, המתנחלים התפרעו

18.11.2008 / 20:08

מאה מתנחלים התעמתו עם חיילים ושוטרים שהרסו מבנים לא חוקיים בהתנחלות נווה צוף. המתנחלים: "הפינוי לא יעבור בשתיקה"

עימותים קשים פרצו הערב (שלישי) בין לוחמי משמר הגבול ובין מתנחלים מנווה צוף שבחבל בנימין, במהלך הריסת מבנה ארעי שהקימו צעירי המקום והריסת כ-500 מטרים מגדר האבטחה של היישוב. כמאה תושבים הגיעו למקום והתעמתו עם אנשי כוחות הביטחון, בהם אנשי יס"מ שהוזעקו למקום. התושבים אף חוסמים את כביש חוצה בנימין במחאה על הרס הגדר והמבנה.
המשטרה לא ביצעה עד כה מעצרים.

לדברי המתנחלים הם דורשים להיפגש עם מפקד החטיבה המרחבית באיזור, אלוף משנה אביב רשף, על מנת למחות בפניו על מה שהם מכנים "הריסה לא חוקית של הגדר". חיילי צה"ל התקינו במקום גדר מאולתרת במקום זאת שנהרסה מוקדם יותר.

"איננו מבינים מדוע הרסו מבנה שלא הפריע לאיש, בזמן שהערבים שמסביבנו בונים טירות ללא אישור וללא הפרעה", אמר הערב לוואלה! חדשות עודד שטרן, דובר מטה המאבק של היישוב. לדבריו, "בדרך הם הספיקו להרוס גם את גדר האבטחה של היישוב שצה"ל בעצמו הקים לפני חמש שנים ומפקירים אותנו. אנחנו מבטיחים כי הדבר לא יעבור בשתיקה מצידנו".

הבוקר הגיעו כוחות גדולים של מג"ב למאחז הלא חוקי עדי עד הסמוך והרסו במקום מספר מבנים. בתגובה מתנחלים התעמתו עם פלסטינים, ובין היתר יידו אבנים אל עבר כלי רכב פלסטיניים סמוך ליצהר. לדברי המתנחלים, מערכת הביטחון שמה לה למטרה להתסיס את המתיישבים לקראת פינוי "בית המריבה" בחברון.

בחודשים האחרונים חלה עליית מדרגה באלימות מתנחלים בגדה המערבית. לפני יומיים שופטי בג"ץ הורו למדינה לפנות את "בית המריבה" בחברון. בתגובה, איימו פעילי ימין כי יתנגדו לפינוי: ברוך מרזל אמר לפני יומיים לוואלה! חדשות כי "בג"ץ רוצה לעזור לחבריו מהשמאל הקורס ולתת להם מתנת בחירות. הם רוצים מלחמה? אנחנו לא נפנה את הלחי השנייה. שישכחו מהמתנחלים הפראיירים"

איתמר בן גביר, תושב חברון בעצמו, הוסיף: "אני מעריך ומקווה שמה שהיה בעמונה יהיה משחק ילדים לעומת מה שיהיה ב'בית השלום'. מדובר בבית שנרכש בכסף. השופטים השמאלנים קיבלו את כל ההוכחות והראיות אבל הם לא נתנו לבלבל את עצמם עם העובדות. אין ספק שמדובר בהחלטה הבית בחברון מצטרפת לגירוש של פדרמן ולשלל החלטות שמבקשות להבעיר את השטח. כל ההשלכות של ההחלטה יהיו מוטלות על בג"ץ."

מצה"ל נמסר בתגובה כי "הגידור שנהרס היום בסמוך ליישוב חלמיש הינו גידור בלתי חוקי, שהוצב ללא אישורים מהרשויות המוסמכות. נגד הגידור הוצא צו הריסה סופי, וניתנו מספר הזדמנויות לרשות המקומית לפעול לפירוק הגידור. ליישוב חלמיש קיימים מספר מרכיבי ביטחון והגדר שנהרסה אינה חלק ממרכיבי בטחון אלו. עם זאת, על מנת לחזק את הגנת היישוב, צה"ל יוסיף בימים הקרובים גדר תלתלית במספר אזורים בסמוך לגדר ההיקפית הקיימת."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully