וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטישמיות בגרמניה: 2 בתי עלמין חוללו

ליה פן

18.11.2008 / 17:56

אלמונים תלו ראש של חזיר והשחיתו אנדרטה בבתי עלמין במדינה. "לפני 70 שנה לא נתנו מנוח ליהודים, כיום לא נותנים מנוחה למתים"

שבועיים לאחר תקיפת הרב הראשי בברלין, יהודה טייכטל, ותלמידיו, ופחות מחודש לאחר חילול בית הקברות היהודי בבוקרשט, נרשמו אתמול (שני) שני מקרים נוספים של אנטישמיות באירופה.

על פי דיווח משטרת גרמניה, שני בתי עלמין יהודיים חוללו במזרח המדינה. בשער בית העלמין היהודי בעיר גותה נתלה ראש חזיר ולידו שלט בו נכתב: "שישה מיליון שקרים". כמו כן, מספר שברי זכוכית של בקבוקים אשר הכילו נוזל אדום דמוי-דם נמצאו מפוזרים סביב השער לבית העלמין. בארפורט, אנדרטת זכרון ליד שער הכניסה לבית העלמין היהודי נמצאה מכוסה בנוזל אדום. המשטרה העבירה דגימות מהנוזל לבדיקה בכדי לקבוע באיזה נוזל מדובר.

בתגובה למקרים מסר הערב רבי אברהם יפה-שלזינגר, העומד בראש המחלקה לשמירה על בתי עלמין יהודיים במרכז רבני אירופה: "לפני שבעים שנה לא נתנו מנוח ליהודים החיים בגרמניה, כיום לא נותנים מנוח למתים. זה ממש מזעזע."

הרב דוד גולדברג, אשר משמש כרב בגותה ובארפורט, הביע אף הוא את זעזועו מהמקרים. "לצערנו, לא מדובר בפעם ראשונה. הנתונים אודות מעשי האנטישמיות בגרמניה ידועים לממשלה, מדובר על מאות מקרים, קטנים וגדולים. לאחרונה, פנתה קאנצלרית גרמניה לעם הגרמני בכדי למנוע מקרים כאלה, לצערנו, אין זה עוזר", אומר הערב הרב גולדברג.

שר הפנים של גרמניה, מנפרד שרר, מסר כי המשטרה והתביעה עובדים בשיתוף פעולה לשם איתור העבריינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully