וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון הצטרף לליכוד: "לא יכולתי להישאר בצד"

עדי שמחוביץ

18.11.2008 / 17:22

הרמטכ"ל לשעבר הכריז על חבירתו לנתניהו: "אנחנו רואים את הדברים באופן דומה". לדבריו, "החלטתי לקחת אחריות מתוך מחויבות"

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

"יש לי אמון מלא שבנימין נתניהו, עם הקבוצה שהתגבשה בליכוד, יכולים להוות הנהגה אחרת. אני מקווה שאוכל לתרום בכך". כך אמר הערב הרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון שהודיע באופן רשמי על הצטרפותו לליכוד, במסיבת עיתונאים שנערכה ב"מצודת זאב" בתל אביב. "דרך הנסיגות שאנחנו נמצאים בה היום אינה מבצרת את ביטחונה של ישראל. הדרך הזו חייבת להיפסק", הצהיר יעלון.

"בימים האחרונים קיבלתי את החלטתי להצטרף לליכוד", אמר יעלון, "ההתלבטות הייתה אם להיכנס לחיים הפוליטיים, לא לתנועה זו או אחרת. הלב אמר לא, הראש אמר כן. הראש הכריע".

"נוכח האתגרים שבפניהם עומדת מדינת ישראל היום, לא יכולתי להישאר בצד", הסביר יעלון את החלטתו, "שירתתי את המדינה בארבעת העשורים האחרונים ומאותן סיבות החלטתי לקחת אחריות מתוך מחויבות". בהתייחסו לשותפות בינו לבין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו אמר יעלון: "בשנתיים האחרונות נפגשנו ללבן סוגיות אסטרטגיות, בטחוניות ומדיניות. אנחנו רואים את הדברים באופן דומה שלא מצאתי במפלגות אחרות".

יעלון התייחס גם להצטרפותה של דוברת צה"ל לשעבר תא"ל מירי רגב, שעליה מתח בעבר ביקורת חריפה: "מה שאמרתי על רגב אמרתי עליה כדוברת צה"ל ולא עליה כאדם. אני מקווה שהיא תצליח בחיים הפוליטיים ותלמד גם מטעויות העבר".

יעלון הודיע אמש ליו"ר הליכוד כי בכוונתו להתמודד על מקום ברשימת המפלגה בבחירות הקרובות. ליעלון לא ישוריין מקום ברשימת המפלגה לכנסת ולדברי מקורבי נתניהו, הוא גם לא ביקש שריון. יו"ר מזכירות הליכוד, ח"כ ישראל כץ, בירך על הצטרפות יעלון לליכוד ואמר כי "אני משוכנע שהוא יהווה תוספת כוח משמעותית לליכוד ויגביר את סיכוייו בבחירות הקרובות".

"מביא לליכוד את א"י של פעם"

נתניהו פתח את מסיבת העיתונאים ואמר כי יעלון מביא עמו לליכוד "מסד ערכי, ארץ ישראל של פעם, אומץ, יושרה, אמת ואולי –המילה הפשוטה ביותר - ציונות". נתניהו סיפר "מאז נפילת הממשלה בוגי ואני מדברים על הצטרפותו לליכוד". לדבריו, "המסד הערכי והמסד הבטחוני הם היסוד של המדינה. אני משוכנע שבוגי יביא יתרונות בשני התחומים לטובת המדינה".

בקדימה אמרו בתגובה כי "בוגי יעלון מחשק את ביבי מימין ומוכיח שהליכוד של ביבי, בגין ובוגי מוביל את ישראל לדרך ללא מוצא וללא תקווה", מסר דובר המפלגה. "הגיע הזמן שהשלישייה הזו תסביר באומץ לציבור כיצד היא מתכוונת להביא לשקט ביטחוני ולהסדר מדיני".

יעלון הוא אחרון המצטרפים החדשים-ישנים אותם הצליח לגייס נתניהו. בשבועות האחרונים הודיעו מפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ, וחברי הכנסת לשעבר דן מרידור ובני בגין על הצטרפותם לליכוד.

הרמטכ"ל לשעבר פרסם לאחרונה ספר, בו מתח ביקורת נוקבת על תפקודו של הדרג המדיני ושל צמרת צה"ל במהלך מלחמת לבנון השניה. עיקר הביקורת של יעלון כוונה נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט ויורשו בתפקיד הרמטכ"ל, דן חלוץ. יעלון מתח ביקורת גם על ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון , שלטענתו הדיח אותו מתפקיד הרמטכ"ל על רקע התנגדותו להתנתקות מרצועת עזה. מאז שחרורו מצה"ל, יעלון היה אחד מן האישים המחוזרים ביותר בפוליטיקה הישראלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully