וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "השלום מצריך רצינות ישראלית"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.11.2008 / 17:30

נשיא סוריה נפגש בדמשק עם שר החוץ הבריטי מיליבנד, שאמר כי ארצו "תומכת באופן בלתי מסויג" במגעים עם ישראל

שר החוץ הבריטי דייויד מיליבנד נפגש היום (שלישי) עם נשיא סוריה בשאר אסד בדמשק. מיליבנד הביע את הערכת ארצו לתפקיד "החשוב והחיובי" שממלאת סוריה ולמאמצים שהיא משקיעה למען השגת שלום ויציבות באזור. סוכנות הידיעות הסורית דיווחה כי השניים דנו גם במשא ומתן הבלתי ישיר המתנהל בין ישראל לסוריה וכי מיליבנד אמר שבריטניה "תומכת באופן בלתי מסויג במגעים ומברכת על כל התקדמות שתושג". הוא הביע תקווה כי המגעים יימשכו ויהוו חלק מהסכם שלום כולל במזרח התיכון.

אסד אמר כי תהליך השלום במזרח התיכון "מצריך רצינות מצד ישראל, וכן פיקוח אובייקטיבי ומעורבות אירופית". לדברי נשיא סוריה, השגת שלום כולל וצודק חייבת להתבסס על החלטות האו"ם משום שזוהי, לדבריו, "הדרך היחידה להשגת ביטחון ויציבות באזור ובכך להשפיע לטובה על העולם כולו". אסד הביע גם את דאגתה של סוריה בנוגע למצב ההומניטרי ברצועת עזה על רקע המצור הישראלי וקרא למדינות אירופה לפעול למען הסרתו.

מיליבנד נפגש מוקדם יותר עם שר החוץ הסורי וואליד מועלם שבחר להתייחס לשרידי האורניום שנמצאו בכור הסורי שהופצץ בשנה שעברה. מועלם אמר במסיבת עיתונאים משותפת כי מדובר ב"שאריות מההפגזה הישראלית שאירעה בספטמבר 2007. זהו ההסבר היחידי המתקבל על הדעת". מועלם טען כי לא היה מדובר בכור גרעיני אלא ב"מבנה צבאי רגיל ללא מטרות גרעיניות".

מיליבנד הגיע לסוריה אמש, לאחר שביקר בישראל וברשות הפלסטינית. הוא נועד עם הנשיא בשאר אסד ודן עמו ביחסים בין שתי המדינות. במסיבת עיתונאים שקיים עם בואו לדמשק שיבח מיליבנד את סוריה ואמר כי יש לה "תפקיד חיוני בחיזוק וייצוב המזרח התיכון". לדבריו, בניית אמון הדדי בין בריטניה לסוריה היא דבר חיוני. זהו ביקורו הראשון של בכיר בריטי בסוריה מאז 2001.

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל-ברדאעי, הודה אתמול כי פקחי הסוכנות מצאו שרידי אורניום בכור הסורי שישראל הפציצה בשנה שעברה. עם זאת, לא נמצאו מספיק ראיות לכך שהייתה במקום פעילות גרעינית. לדבריו, הסוכנות זקוקה לשיתוף פעולה של סוריה ושל ישראל בחקירת התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully