וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך מקים אגף לתכנון אסטרטגי

נעמה טלמור

18.11.2008 / 13:35

שרת החינוך אמרה במסיבת עיתונאים כי המערכת חייבת להגדיר יעדים לטווח ארוך. על רקע המשבר הכלכלי, הציעה תמיר הסבה להוראה

גדעון צנטנר

(צילום:גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

משרד החינוך הודיע היום (שלישי) על הקמת אגף תכנון אסטרטגי חדש שתפקידו יהיה להציב לשנים הבאות את יעדי מערכת החינוך. במסיבת עיתונאים שהתקיימה בצהריים בחוות הנוער הציונית בירושלים, אמרה שרת החינוך יולי תמיר כי מדובר בתהליך הכרחי: "התכנסנו כאן למשך יומיים עם תשעה צוותי עבודה על מנת לקדם מתווה פעולה רב שנתי להגדרת יעדי החינוך. זו הפעם הראשונה שמערכת החינוך בונה לעצמה אופק חינוכי תוך הגדרת יעדים רב שנתיים".

תמיר הוסיפה כי "כשנכנסתי לתפקידי עמד תקציב המשרד על 24 מיליארד דולר וב-2009 יעמוד על למעלה מ-30 מיליארד שקלים. כאשר המערכת מקבלת שישה מיליארד שקלים, היא צריכה להוכיח את עצמה ולנו יש את האחריות לנצל את התקציב בצורה הטובה ביותר".

מנכ"לית משרד החינוך שלומית עמיחי, דיברה על הקושי במתן השירות: "ישנם נושאים רבים שיש לדון עליהם ולקחת החלטות. אחת הבעיות היא שאנחנו מוצאים את עצמינו מסורבלים ומתקשים לתת שירות טוב לעצמנו ולאוכלוסיה שזקוקה לכך. אנחנו מוטרדים מנושאי איכות השירות במשרד וממה שקורה בתחום שיפור ההישגים הלימודיים-חינוכיים בקרב דוברי ערבית במערכת החינוך. לא נסתיר את זה שבעיית ההישגים הלימודים באוכלוסיה הערבית גדולה יותר".

במהלך מסיבת העיתונאים דווח כי במסגרת המתווה הרב שנתי יטופלו גם נושאים כמו מימוש רפורמת אופק חדש בצורה איכותית, סוגיית חטיבות הביניים, הבטחת איכות המורים ומספרם, צמצום הפערים וטיפוח החינוך הערכי. שרת החינוך תמיר אמרה כי מערכת החינוך יכולה "לנצל" את המשבר הכלכלי לטובתה: "המצב היום הוא ששכר המורים עלה וברגע שיש שחיקת שכר במגזר הפרטי ורבים יחפשו מעבר ממנו אל המגזר הציבורי, זו עשויה להיות הבשורה של מערכת החינוך למחסור במורים. אנחנו מציעים סולם התקדמות ברור ויציבות".

הדוברות במסיבת העיתונאים הכחישו מכל וכל כי להצהרות על הקמת אגף תכנון אסטרטגי יש קשר לבחירות לכנסת שיתקיימו בחודש פברואר הקרוב. תמיר: "אנחנו עובדים על המהלך הזה כבר מספר חודשים, אני עובדת לטווח הארוך. שום צעד שעשינו לא היה קוסמטי. אם אני או כל שר אחר נפסיק מהלכים בחצי השנה הקרובה, זה לא יהיה אחראי כלפי מדינת ישראל". עמיחי אמרה: "זו מחויבותי המקצועית לאפשר המשך עבודה תקינה גם במחיר שמישהו יגיד ששמא אנחנו עושים משהו רק כי הוא ערב בחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully