וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי: בעבודה ובש"ס משיבים אש ללבני

פנחס וולף

18.11.2008 / 12:31

נוכח התקפותיה של יו"ר קדימה על התנגדותן לתכנית החירום הכלכלית של האוצר, אמרו במפלגות כי "התוכנית היא כלכלת בחירות"

בכירים בעבודה ובש"ס השיבו היום בצהריים (שלישי) להתקפותיה של שרת החוץ ויו"ר מפלגת קדימה ציפי לבני מוקדם יותר היום. לבני תקפה את שתי המפלגות בעקבות התנגדותן הצפויה לתכנית להאצת המשק שגיבש שר האוצר רוני בר-און.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה), אמר כי "דבריה של לבני הם לא יותר מניסיון להסיט את תשומת הלב מהבעיות העומדות על הפרק בתחום הכלכלי. הפתרון שלה הוא כלכלת בחירות מהסוג השקוף ביותר שתוצאתו היחידה תהיה פגיעה במשק הישראלי, במעמד הבינוני ובקבוצות החלשות".

ואילו לדבריו של יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, "ש"ס מברכת על כל ניסיון חברתי-כלכלי שמטרתו לסייע לאלפי עובדים שאיבדו את מקום עבודתם. חבל שיש מי שמבקש לצבוע מצוקה כואבת זו של אלפי אנשים בצבעים פוליטיים, ולא מבין שאלפי עובדים הם בסקטור של מצוקה. לדאוג לעשות טוב לאזרחים ולמדינה זה לא סיסמה אלא מהות. נתמוך בתוכנית לאחר שיעשו בה תיקונים נדרשים בתחום קרן ההלוואות וסיוע לעסקים ובהיקף ההשקעה בתעסוקה. אני רוצה שהאזרח הנמצא כעת בקשיים יחוש את הסיוע היום ולא בעוד שנה".

מוקדם יותר, לבני אמרה כי "התנגדות ש"ס והעבודה לתכנית החירום להאצת המשק מלמדת מדוע אסור להצביע למפלגות סקטוריאליות. התכנית חיונית להתמודדות עם המשבר הריאלי ועם מיתון אפשרי וזאת ללא קשר לשאלת הצורך במתן מענה ממשלתי לעניין הפיננסי ולחסכונות. מכעיס לראות שיש גורמים פוליטיים שמנסים לעשות הון פוליטי על גב הציבור".

לבני הוסיפה כי "התנגדות לתכנית תמנע השקעות במיליארדים ותמיכה בעסקים כפי שמתוכנן. בתקופה כזו אני מצפה מכלל ההנהגה הפוליטית בישראל, למרות תקופת הבחירות שאנו מצויים בה, להתעלות מעל שיקולי בחירות ולעשות מה שטוב במדינה ולא מה שטוב למפלגה".

גם יו"ר ועדת הכספים לשעבר, ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), תקף את תכנית האוצר ואמר היום כי "תוכנית החירום של משרד האוצר, כפי שהיא מוצגת כרגע, תפגע באיתנותו של המשק בגלל חשיפת הכלכלה לרמת החוב הממשלתי גבוהה למדי שתציב את המדינה בפני המצב שבו היינו בתחילת העשור כאשר המשק עמד בפני קריסה. אי אפשר להגדיל בשנה אחת את רמת החוב הציבור ל-5% מהתמ"ג ובשנה שלאחריה לצמצם את החוב לאפס. הגדלת הגירעון והעלייה בחוב הממשלתי באופן חד יגררו את החוב בחזרה לכיוון של 90% ואף 100% מהתמ"ג, במיוחד על רקע המשך אי הוודאות בשווקים בעולם. שאלת מקורות המימון היא קריטית להצלת המשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully