וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "לנער את האחראים לטיפול בפשיעה"

קובי מנדל

18.11.2008 / 12:59

ראש הממשלה יזמן בימים הקרובים את השר לביטחון פנים והמפכ"ל, כדי למצוא דרכים להגביר הלחימה בפשע המאורגן

ראש הממשלה אהוד אולמרט העביר בצהרים ביקורת מרומזת על המשטרה והמשרד לביטחון פנים בעקבות חיסולו של יעקב אלפרון. אולמרט אמר כי בכוונתו "לנער את הגורמים האחראים לנושא כדי שיתחילו לטפל בפשיעה כמו שצריך".

בימים הקרובים מתכוון אולמרט לזמן את השר לביטחון פנים והמפכ"ל לדיון בעקבות פעולת החיסול של אלפרון. בתום ביקור שערך בבית החולים "רמב"ם" בחיפה אמר אולמרט כי "הממשלה הקצתה השנה תוספת של כ-1,000 תקנים למשטרה ותקציבים של מאות מיליוני שקלים. אני מתכוון לזמן בימים הקרובים את השר לביטחון פנים ואת המפכ"ל כדי לשמוע סקירות על הדרכים בהן ניתן להגביר את הלחימה בפשע המאורגן".

אולמרט הוסיף כי "אין ספק שהאירועים של החודשים האחרונים מניסיון החיסול בה נפגעה מרגריטה לאוטין בבת ים, ומקרים נוספים מעידים על כך שקיים פער בין עוצמת הפשיעה לבין ההתמודדות איתה. אנו צריכים לשנות זאת, לתת דחיפה משמעותית ביותר ולפעול לניעור הגורמים האחראים לנושא הזה כדי שיתחילו לטפל בפשיעה כמו שצריך".

בבוקר שאחרי חיסולו של ראש משפחת אלפרון - יעקב אלפרון, במשטרה נערכים למלחמת העבריינים שככל הנראה תגיע לרחובות הערים. "אין ספק שארגוני הפשיעה כיום ממחישים את חומרת האיום על שלום הציבור", אמר לוואלה! חדשות תת ניצב ג'קי בריי, ראש היחידה למאבק בפשיעה הכלכלית.

בריי הוסיף כי המציאות יכולה להיות קשה הרבה יותר, "ההצלחות שלנו במניעת ארועים דומים נשארות מאחורי הקלעים". לדבריו המשטרה נמנעת מלחשוף סיכולים של ניסיונות חיסול ואירועים אלימים אחרים מחשש לחשיפת מקורות ומסיבות מודיעיניות נוספות. "אם לא היינו פועלים האנרכיה הייתה שולטת".

בריי נמנע מלכוון אצבע מאשימה כלפי חשודים בהזמנת החיסול אך אמר כי "בסופו של יום מבחינה מודיעינית אנחנו יודעים לא מעט, העבודה הקשה היא להפוך את המידע לראיות ולכן הדברים לוקחים זמן ויש צורך באורך נשימה. אנו שוקדים כרגע כדי לכוון את עצמנו אל החשודים ברצח - אנחנו יודעים מי הם ואנחנו נגיע אליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully