וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות מג"ב פינו מבנה בהתנחלות בשומרון

יהושע בריינר

18.11.2008 / 12:20

הכוחות הגיעו לעדי עד והתעמתו עם מספר נערים שיידו לעברם אבנים. שני מתפרעים נעצרו ובימין טוענים: "השב"כ מתסיס את השטח"

כוחות גדולים של מג"ב הגיעו בצהרים (שלישי) למאחז סמוך להתנחלות עדי עד שבבנימין והחלו לפנות מהמקום מבנה ארעי. במהלך הפינוי החלו מספר נערים לידות אבנים אל עבר הכוחות ובעקבות כך נעצרו שני מתפרעים.

גורם בקרב המתנחלים טוען כי על פי המידע שיש בידיו, "השב"כ הוא זה שהורה לפרק את המאחז ולא המנהל האזרחי וזאת במטרה להתסיס את השטח". הגורם הוסיף כי "אנרכיסטים ניסו לגרש אותנו מפה על ידי אלימות ולא הצליחו, כך שגם השב"כ לא יצליח. ככל הנראה צפוי 'תג מחיר' בשל הפינוי". המתנחלים טוענים גם כי השוטרים הרסו במקום גם סוכה וקרוואן וכי הם "משתמשים בברוטליות קשה".

ראש מועצת קדומים לשעבר ומראשי תנועת "נוער למען ארץ ישראל" דניאלה וייס אמרה בתגובה לפינוי כי "בשעה של פיגועים בשומרון וקסאמים בשדרות, עוסקים כוחות הביטחון בהרס וגירוש ברחבי יהודה ושומרון. למרות זאת, נמשיך ביציאה אל המרחבים, ובכוונתנו לחדש ולבנות בעדי עד ובעוד נקודות נוספות".

בתגובה לפינוי המאחז, יידו מספר מתנחלים אבנים על רכבים פלסטינים וניסו לחסום צירי תנועה סמוך ליצהר, ללא נפגעים. בנוסף, כמה עשרות צעירים התכנסו בצומת קריית ארבע וככל הנראה מתכוונים להגיב לפינוי בעדי עד. כמו כן, מתוכננת להיום צעדת המונים מבית אל לכיוון עפרה, כאשר ההערכה היא שגם היא לא תעבור בשקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully