וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש מאסר למתכנני רצח ניסים אלפרון

נתיב נחמני

18.11.2008 / 10:03

יום לאחר חיסול יעקב אלפרון גזר ביהמ"ש מאסר על אמיר סנקר ואיתן גרלה, המקורבים למשפחת אברג'יל, שתכננו להתנקש באחיו

נעם כהן

(צילום נועם כהן, עריכת וידאו: איילת שולמן)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) 10 שנות מאסר על אמיר סנקר ו-8 שנות מאסר על איתן גרלה, שניסו לרצוח לפני כשנה וחצי את ניסים אלפרון, אחיו של יעקב שחוסל אתמול בתל אביב. הרקע לניסיון החיסול, על פי כתב האישום, הוא סכסוך מתמשך בין משפחת אברג'יל לבין משפחת אלפרון על שליטה במיחזור בקבוקי משקה באזור המרכז. קדמה לניסיון הרצח תגרה אלימה ברמת גן בינואר, שבה נפצעו איציק אברג'יל ומקורבו מוטי חסין.

בגזר דינו הדגיש השופט חאלד כבוב את חומרת האירוע העולה גם מאופי התכנון הקפדני של ניסיון החיסול. "הנאשמים למדו את אופן התנהגותו של ניסים אלפרון, הגיעו לאותה סביבה מספר ימים לפני מעצרם, קבעו נתיבי מילוט, הצטיידו בכלי רכב שונים, כלי נשק, כובעי גרב ובאמצעי הסוואה שונים מתוך כוונה לפגוע בו".

שנתיים מאסר על תנאי

"הגדרת האירוע כפיגוע פלילי, שיכול היה להסתיים בפגיעה לא רק ביעד אליו כיוונו הנאשמים, אלא ברבים אחרים חפים מפשע שנמצאו בקרבת מקום – אינה רחוקה מלשקף את המציאות הנוכחית, אילולא התערבותה של המשטרה בשעת אמת". פרקליטם של השניים, עו"ד יורם שפטל, אמר כי "בהחלטתו קיבל בית המשפט חלק מהטענות החמורות שהעלנו נגד המשטרה". שפטל הזכיר את התקרית שאירעה בזמן המעצר של השניים, בה נפצע שוטר ונהרג חברם של הנאשמים, אבישי בלקר, שלפי כתב האישום היה מעורב גם הוא בניסיון הרצח.

לפי כתב אישום שהוגש לפני כשנה וחצי, השלושה נשכרו על מנת להתנקש בחיי ניסים אלפרון. כשהגיעה המשטרה לעצור אותם, ניסה בלקר להימלט תוך כדי שהוא יורה לעבר השוטרים. השוטרים השיבו בירי, ובלקר נהרג. השופט כבוב הוסיף כי "בשנים האחרונות אזרחים לא מעטים מצאו עצמם קורבן רק משום שהם נמצאים באופן מקרי בזירת קרב בין קבוצות המבקשות לבוא חשבון אחת עם השנייה, זאת תוך שימוש בנשק חם ומבלי להירתע בפגיעה בחפים מפשע" אמר השופט ונתן כדוגמא את המקרה בו נהרגה מרגריטה לאוטין בחוף בבת ים.

בנוסף לעונש המאסר בפועל שהוטל עליהם, הפעיל השופט עונש נוסף של שנתיים מאסר על תנאי שהוטל על סנקר בתיק אחר כך שבסך הכל ירצה סנקר 10 שנות מאסר בפועל. בנוסף גזר השופט על שני הנאשמים שנה וחצי מאסר על תנאי וקנס בסכום של עשרים אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully