וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל סגרה שוב את המעברים לרצועת עזה

ניר יהב, כתבנו לעינייני ערבים

18.11.2008 / 13:55

בנוסף, שלושה טנקים ושני דחפורים ישראלים נכנסו לעומק של כמאה מטר מהגדר. דובר צה"ל: "מדובר בפעילות שגרתית"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בעקבות ירי הקסאמים לעבר עוטף עזה בימים האחרונים, ישראל סגרה היום שוב (שלישי) את המעברים לרצועה. מקורות פלסטינים מדווחים כי ישראל לא אפשרה למשלחת סיוע להיכנס הבוקר לעזה ולהעניק סיוע הומניטרי לתושביה. אחד מחברי המשלחת סיפר כי המשלחת מונה 20 נציגים של ארגונים בינלאומיים. לדבריו, הם ינסו להיכנס שוב לרצועת עזה בשבוע הבא. לפי אחד הדיווחים, שלושה פעילים בינלאומיים נעצרו על ידי כוחות צה"ל.

בנוסף, מקורות פלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ל נכנסו לאזור ממזרח לעיר רפיח שבדרום רצועת עזה. לדברי עדי ראייה, שלושה טנקים ושני דחפורים ישראלים נכנסו לעומק של כמאה מטר בסמוך לשכונת א-נהדה שממזרח לרפיח, וכי הם הורסים במקום שטחי חקלאות ועצים. כמו כן דווח כי מטוסי חיל האוויר חגים בשמי הרצועה.

בהודעה שפרסמה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נכתב: "לוחמינו הצליחו לשגר פגז בשעה 9 בבוקר לעבר הטנקים הציוניים שפלשו לדרום הרצועה. נתנגד לכל ניסיון פלישה ישראלי לרצועת עזה, בלי קשר להסכם הרגיעה הנוכחי שלא ימנע מאיתנו להגן על עמנו מפני הברבריות הישראלית".

צה"ל תקף לפני חמישה ימים חוליית משגרי קסאמים במזרח רצועת עזה. הפלסטינים דיווחו כי ארבעה בני אדם נהרגו ומספר בני אדם נוספים נפצעו. ההרוגים הם פעילים של "חטיבות נאסר סלאח א-דין", הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בהמשך לפרסומים לא מדוייקים שהופיעו באמצעי התקשורת, מבקש דובר צה"ל להזכיר כי מדובר בפעילות שגרתית של פתיחת ציר סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. במהלך הפעילות נורו שתי פצצות מרגמה לעבר הכוח, אין נפגעים ולא נגרם נזק והפעילות באזור נמשכת. יודגש שוב כי אין שום פעילות יזומה של צה"ל בתוך עומק רצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully