וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הפינוי: ח"כ זאב יעבור ל"בית המריבה"

פנחס וולף

17.11.2008 / 22:11

בעקבות החלטת בג"ץ לפנות את המבנה בחברון, החליט חבר הכנסת מש"ס לקיים את ההבטחה שנתן לפני מספר ימים ויעבור לגור בו

ח"כ ניסים זאב (ש"ס) צפוי להגיע מחר (שלישי) בצהריים עם משפחתו ל"בית המריבה" בחברון על מנת להתגורר במבנה ולהקים בו לשכה פרלמנטרית. כבר לפני מספר ימים, זאב הודיע, במסגרת סיור בחברון, כי במידה שבית המשפט העליון יורה לפנות את הבית הוא יעבור להתגורר בו.

בג"ץ דחה אתמול את עתירתם של המתנחלים כנגד ההחלטה לפנותם מ"בית המריבה" והקצה להם 3 ימים לפנות את המבנה מרצון. אם לא יעשו כן - יוכל הצבא לפעול לפינויים בכוח ולנעול את המבנה. על הפינוי הורה בזמנו המנהל האזרחי עד שתתברר שאלת הבעלות על המבנה שנדונה בבית המשפט המחוזי בירושלים. שופטי בג"ץ הדגישו כיי אין בחלטתם כדי להכריע בשאלת הבעלות על הנכס.

במרץ 2007 נכנסו מתנחלים לבית של ארבע הקומות שרכשו, לטענתם, בין קרית ארבע למערת המכפלה. המדינה ביקשה לפנותם משם בעילות משפטיות שונות. בג"ץ דן בדרישת המדינה לפנות את המתנחלים זה חודשים רבים, ועמה בסוגיית הבעלות והחזקה. שני הבעלים הפלסטינים של הבית, שזכה לכינוי "בית המריבה" בפי אחדים ו"בית השלום" בפי אחרים, טוענים שעסקת המכירה בוטלה כדין ושהבית עדיין נמצא בבעלותם.

החלטת בג"ץ אתמול על פינוי המבנה נתקבלה בתגובות נזעמות מצד אנשי ימין. הרב דב ליאור, ראש ועד רבני יש"ע ורבה של קריית ארבע, אף הוציא "גילוי דעת תורה" בעניין, בו קרא לעקוב אחרי הודעות אנשי "בית השלום" ולבוא "לעזרת השם בגיבורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully