וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין ואקום בעולם הפשע, יקום יורש לאלפרון"

אריאל קריל

17.11.2008 / 21:05

ניצב בדימוס יוסי סדבון אמר כי בני משפחת אלפרון ינקמו במחסלים. "הדרך היחידה לפגוע במשפחות הפשע היא דרך הכיס"

"אני משוכנע שהנקמה תגיע," כך אמר הערב (שני) ניצב בדימוס יוסי סדבון בשיחה עם וואלה! חדשות. "משפחת אלפרון תברר בדרכיה מי אחראי לחיסולו של ראש המשפחה ותנסה לחסל אותו, הן כנקמה על הריגתו והן כדי להגן על יתר בני המשפחה."

סדבון, שהיה ראש אגף החקירות של המשטרה ולאחר מכן מפקד מחוז תל אביב, סירב לומר מי לדעתו אחראי לפיצוץ מכוניתו של אלפרון הבוקר בתל אביב. "היו מספיק גורמים מעוניניים בחיסול. העימותים של המשפחה פורסמו רבות בתקשורת ולא יהיה זה אחראי מצדי אם אנקוב בשמות".

אלא שעל אף שהוא אינו מודה בכך, נדמה שגם סדבון עצמו מודע לאזלת ידה של המשטרה נגד ארגוני הפשיעה. "בעולם הפשע אין ואקום," הוא אומר. "ברגע שמספר 1 מחוסל או מוכנס לכלא, מיד מגיע מספר 2 ותופס את מקומו. הציבור חייב להבין שלעולם לא יהיה מצב של שקט מוחלט."

פיקוח, פיקוח, פיקוח

על פעולת החיסול עצמה, אמר סדבון כי "המחסלים ידעו שהוא מגיע לבית המשפט בגלל הדיון במעצרו של בנו, דרור. הם עקבו אחריו והצמידו את המטען למכוניתו. זה לא שאלפרון לא ידע שהוא יעד לחיסול. ברור שהוא נקט אמצעים כדי להגן על עצמו – כפי שמעידה העובדה שהמכונית בה נסע הייתה שכורה – אבל אפילו זה לא עזר."

לדבריו, האמצעי היחיד שעומד לרשות המשטרה כדי להתמודד עם גל החיסולים שהוא צופה שיפקוד את רחובות המדינה הוא הפיקוח. "המשטרה חייבת לעקוב אחרי כל האנשים שנמצאים בסכסוך עם משפחת אלפרון, הן מחשש שייפגעו על ידה, הן מחשש שינסו לפגוע בה שוב. היא חייבת להשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותה: אמצעים אלקטרוניים, האזנות, מעקבים, השתלת סוכנים."

"לראיה, גם במקרים שבהם הפיקוח על משפחות הפשע לא הצליח למנוע מאזרחים להיפגע, כמו במקרה המצער של מרגריטה לאוטמן בחוף הים של בת ים, הוא בכל זאת הוביל לכך שהאחראים נעצרו מיד. ויש גם דוגמאות שבהן הפיקוח הצמוד הצליח למנוע חיסולים, כמו לפני שנה וחצי כששוטר נפצע בקרב יריות עם עבריינים שעמדו לבצע חיסול".

מאלפרון לאל קאפון

בתשובה לשאלה אם המשטרה יכולה לעצור במעצר הגנה את מי שעלול לשמש כיעד לנקמתם של בני משפחת אלפרון, אמר סדבון כי "המשטרה יכולה לעצור רק אם יש בידה ראיות למעורבות בעבירה כלשהי. היא לא נותנת הגנה כנגד מעשי נקם. לכן, כל מה שניתן לעשות זה לפקח ולהזהיר את הגורמים."

לדבריו, "צעד אחד כבר נעשה להגנת האזרחים והוא שלא מאפשרים למשפחות הפשע לשכור מאבטחים חמושים או לנסוע ברכב ממוגן – מה שהיה גורם לכך שהרבה יותר כוח אש היה מעורב בניסיונות החיסול וכך יותר עוברי אורח היו נפגעים. אבל גם אם מונעים מהם אמצעי הגנה, אין שום דרך למנוע מהם אמצעי תקיפה, כי נשק זה דבר שניתן להשגה בקלות".

מלבד פיקוח, סדבון אומר שהמשטרה צריכה לפעול נגד משפחות הפשע באמצעים כלכליים, "בדיוק כמו שתפסו בארה"ב את אל קאפון". לדבריו, "צריך לנתק את משפחות הפשע ממקורות הכסף שלהם באמצעות פעולה משולבת של המשטרה, של רשות המסים ושל הפרקליטות. החוקים שחוקקו בשנים האחרונות, כמו חוק ארגוני פשיעה שמאפשר להעמיד ראש משפחה לדין על עבירות שלא הוא עצמו ביצע באופן ישיר, אמורים לעזור במאבק."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully