וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול אלפרון - שוב הרוצחים ייחלצו ממשפט?

עדי שמחוביץ

17.11.2008 / 20:11

חיסולו של יעקב אלפרון מצטרף לשרשרת ארוכה של התנקשויות, בהן המשטרה הוכיחה את אזלת ידה ולא שמה את ידיה על המתנקשים

בשנת 2003 הכריזה המשטרה על מלחמת עולם בעולם התחתון, כאשר פיצוץ ברחוב יהודה הלוי בתל אביב שהיה מכוון לזאב רוזנשטיין, הרג שלושה אנשים. רוזנשטיין "היעד מספר אחת של המשטרה", באותה תקופה, נפצע באורח קל. היום, חמש שנים אחרי, נדמה, שעולם הפשע פורח ותוסס מתמיד. הבוקר, מספר שעות לפני חיסולו של יעקב אלפרון בלב תל אביב, הגישה המדינה כתב אישום באשמת סחיטה באיומים נגד בנו, דרור ומחר יינתן גזר דינם של אמיר סנקר ואיתן גרלה, חברי כנופיית אברג'יל, שהורשעו לפני כחודש בקשירת קשר לרצוח את ניסים אלפרון. חגיגה!

נראה שהמאבקים בעולם התחתון עלו מדרגה נוספת השנה. בספטמבר ניסו שני מתנקשים לחסל ביריות בנתניה את העבריין צ'רלי אבוטבול שנפצע קשה. שני המתנקשים הגיעו רכובים על קטנוע ירו לעבר אבוטבול בשעות הצהריים באזור התעשייה בעיר ונמלטו. גם במקרה זה כמו במקרים טרם הצליחה המשטרה למצוא את האשמים במעשה.

שיטת החיסולים היא עניין שגרתי בקרב משפחות הפשע, אלא שלא תמיד נרצח היעד עצמו. בסוף חודש יולי השנה, נרצחה מרגריטה לאוטין, אם לשניים, בת 31, לאחר ניסיון חיסול כושל של רמי אמירא ומוטי חסין על יד מקורבים של משפחת אברג'יל. חודש לאחר מכן הונח מטען סמוך לביתו של אמירא, אך גם מכך הוא ניצל. ברצח לאוטין, נעצרו מיד חשודים, ביניהם יצחק אברג'יל, וזמן לא רב לאחר מכן הוגש כתב אישום נגד שניים מהם באשמת רצח בכוונת תחילה של לאוטין. אלא שגלגלי הצדק עובדים לאט והמשפט של השניים יחל רק ביולי 2009.

המשטרה מתחמקת: "אין לפנינו את כל התמונה"

ההתנקשויות לא חסו גם על אזרחים שאינם חלק מעולם הפשע. ב-19 ביולי 2004, סמוך לשעה 19:00 בערב, נמצא השופט ד"ר עדי אזר ירוי במכוניתו, בפתח ביתו שברמת השרון. הרוצח שבר את זכוכית חלון רכבו של השופט, ירה בו 3 יריות ונמלט מהמקום על אופנוע. בדצמבר 2004, הוגש כתב אישום נגד יצחק זוזיאשווילי ורפי נחמני, שני אסירי עולם שקשרו קשר לביצוע הרצח במטרה לשחרר את זוזיאשווילי ממעצרו. על פי כתב האישום, נחמני ביצע את הרצח בשליחותו של זוזיאשווילי. לאחר הרצח, פנו פרקליטיו של זוזיאשווילי ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה וביקשו את שחרורו של זוזיאשווילי תמורת גילוי מיקומו של האקדח בו בוצע הרצח. בפברואר 2006 הורשעו השניים ברצח השופט. "היריות הקטלניות כוונו ללב שיטת המשפט ולערכיה", נכתב בהכרעת הדין.

כמעט ארבע שנים אחרי, ב-11 יוני 2008, סמוך לשעה 19:00 בערב, התפוצץ ג'יפ, בו נהג עו"ד יורם חכם, במהלך נסיעה ברחוב יגאל אלון בתל אביב. חכם, מעורכי הדין הפליליים הבכירים בארץ, נפצע אנושות ומותו נקבע במקום. עד היום אין למשטרה קצה חוט לפתרון הרצח: "זו היתה עבודה מקצועית", הודה אחד מהמעורבים בחקירת הרצח. בין החשודים, הלא רשמיים, ברצח נמנים אסי אבוטבול, שהיה בין לקוחותיו של חכם וא', אוליגרך, איש עסקים, שתבע את חכם על גניבה ממנו, וחשד כי הוא מנהל יחסים רומנטיים עם אישתו.

החיסול התמוה ביותר הוא רציחתו של פרופ' דוד ניב, בלילה גשום בפברואר 2007, שעה שנסע לביתו דרך רחוב אלוף שדה ברמת גן. בתחילה התקבל במשטרה דיווח על תאונת דרכים, אך שהגיעו למקום הבחינו כי הרכב, מסוג ב.מ.וו. מרוסס בכדורים ונהג הרכב, בשנות החמישים לחייו, ירוי בראשו. תחילה סברו במשטרה כי מדובר בטעות בזיהוי מאחר שמדובר ברופא בכיר בבית החולים איכילוב. אלא שבתחילת ספטמבר השנה נעצרו בזה אחר זה ארבעה חשודים ברצח. בתחילת אוקטובר שוחררו הארבעה למעצר בית לאחר שהמשטרה לא הצליחה להראות התקדמות בחקירה: "עדיין אין לפנינו את כל התמונה", הודתה הפרקליטות בבית משפט, "נכון לעכשיו אפשר להצביע רק על חלקים בפסיפס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully