וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליבנד יבקש להחרים סחורות מהתנחלויות?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.11.2008 / 18:11

דובר הממשלה הפלסטינית אמר כי שר החוץ הבריטי ינסה לשכנע את האיחוד האירופי להטיל מגבלות על סחורות מההתנחלויות

דובר הממשלה הפלסטינית, ד"ר ריאד אל-מאלכי, אמר היום (שני) כי ביקורו של שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד ברשות הפלסטינית הינו "ביקור חשוב מאד". לדבריו, הביקור היווה הזדמנות ללחוץ על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולדון בנושא החרמת הסחורות המיוצרות בהתנחלויות בגדה ומיוצאות לבריטניה. אל-מאלכי אמר עוד כי מיליבנד הביע את התנגדותו להרחבת התנחלויות בגדה ואמר כי ינסה לשכנע את מדינות האיחוד האירופי להטיל מגבלות על סחורות שמקורן בהתנחלויות.

מיליבנד טס היום בשמי ישראל עם שר הביטחון אהוד ברק ולאחר מכן ביקר בשדרות. בנוסף, הוא נועד עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. אתמול הוא נועד עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ושרת החוץ ציפי לבני. בין לבין, הוא ביקר גם ברשות הפלסטינית ונועד שם עם יושב ראש הרשות אבו מאזן ועם ראש הממשלה סלאם פיאד. במסיבת עיתונאים שקיימו מיליבנד ואבו מאזן קרא האחרון לחמאס להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל.

בהמשך השבוע צפוי מיליבנד לבקר גם בסוריה ולבנון. ביום חמישי דיווח עיתון ה"טיימס" הבריטי כי בכוונת שר החוץ הבריטי להציע לנשיא סוריה בשאר אסד שורה של תמריצים, ביניהם השבת רמת הגולן, הסרת הסנקציות מצד ארה"ב ושיפור היחסים עם המערב. כל אלו בתמורה לניתוק יחסיה עם אירן וגורמי טרור כמו חיזבאללה וחמאס.

דובר שגרירות סוריה בלונדון, ג'יהאד מוקדסי, אמר כי מטרת ביקורו של מיליבנד בסוריה היא לקיים דיון בנושאים בעלי עניין משותף לבריטניה וסוריה "על רקע התפקיד החשוב שממלאת סוריה במזרח התיכון". לא מזמן ביקר שר החוץ הסורי וואליד מועלם בבריטניה, שם דן עם עמיתו ביחסים בין שתי המדינות ובתקיפה האמריקאית בשטח סוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully