וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: למה לא חוקרים ההדלפות בפרשת ליברמן?

עדי שמחוביץ

17.11.2008 / 16:47

שופטי בג"ץ מתחו ביקורת קשה על התנהלות המשטרה לגבי חקירתו של יו"ר ישראל ביתנו: "אסור ששוטרים מדליפים יישנו בשקט"

בג"ץ הורה היום (יום ב') למדינה למסור בתוך 45 יום את תגובתה לעתירה של יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, המבקשת מהמדינה לחקור הדלפת מסמך מחקירתו במשטרה לתקשורת.
ליברמן עתר לבג"ץ באמצעות עורך דינו, ירון קוסטליץ.

המסמך שעליו מתלונן ליברמן, פורסם באתר NFC בפברואר השנה וחשף מידע חשאי מחקירתו של ליברמן המצביע על קשיים בחקירה ועל כך שהראיות נגדו קלושות. כחודש לאחר הפרסום, הגיש ליברמן עתירה ראשונה בעניין, שהובילה לחקירה ראשונית, שלא העלתה דבר.

בדיון היום קיבלו השופטים את עמדתו של ליברמן ואף מתחו ביקורת על אוזלת היד של המדינה: "העמדה של המדינה מביאה לידי תוצאה קשה, שכן מדליף במשטרה יידע שההדלפה לא תחקר. אסור ששוטרים מדליפים ישנו בשקט בלילה. לדבר הזה יש תוצאה ויש מחיר", אמר השופט אדמונד לוי לעו"ד דנה בריסקמן מפרקליטות המדינה. השופט יורם דנציגר הביע תמיהה על כך שהמדינה, שחוקרת את ליברמן כבר מספר שנים, לא מתפנה לחקור תלונה שלו.

פרקליטו של ליברמן, עו"ד ירון קוסטליץ, אמר לוואלה! חדשות: "המחוקק הפקיד בידי המשטרה כוח מסוים. הכוח לא ניתן לשוטר לעשות בו כרצונו. כשאדם נחקר ומשיב לשאלות המשטרה הוא עושה כן כי נדרש ממנו לעשות כן לפי החוק. לכן קמה חובה מוגברת על המשטרה להקפיד ולשמור על הדברים שנמסרים לה. שחומר מודלף זה פוגע פגיעה קשה הן בחשוד והן בחברה שהפקידה כוח זה בידי המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully