וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלינג של מוקי

לי רותם

18.11.2008 / 8:09

כלבים מקושטים בתוך תיקי מעצבים זה בסדר, או שמדובר בצער בעלי חיים? שתי דעות, אתם מחליטים

* אילוסטרציות: shutterstock

כן לקישוטים

אם יצא לכם לאחרונה לעבור ליד חלון ראווה ולחשוק בצמיד יהלומים משגע, רק כדי לגלות שהוא מיועד לכלב שלכם, אתם בחברה טובה. קשה לומר אם פאריס הילטון הפיצה את הבשורה או תפסה עליה גל, אבל כך או אחרת, מאז שטינקרבל הצ'יוואווה היא כוכבת על, שוק האקססוריז לכלבים בפריחה. ולא רק האקססוריז – יש גם תספורות מטורפות, לק לציפורניים, בגדים ססגוניים ומבחר תיקים מעוצבים לאחסן בתוכם את הבובות. אין חמוד מזה.


אם אנחנו אוהבים אקססוריז ביומיום, איך נוכל להתעלם מאביזרים בגודל גמדי, שכל מהותם היא לקשט את הפיצקלע האלה? המבחר הוא עצום והוא מאפשר לנו להגדיל את מגירת האקססוריז שלנו בלי רגשות אשם. ואם בתספורות עסקינן, הרי שאם לא ראיתם כלבלב עם שניצים וכדורי-זנב, לא ראיתם חיה מתוקה מימיכם.


יגידו המלעיזים שמדובר בצער בע"ח, אבל אסור לשכוח שלאקססוריז האלה יש גם משמעות פרקטית. הבגדים היפים עוזרים לחמם את המהממים הקטנים מחוסרי השיער האלה בימים הקרים, ומסייעים לכלבים ולחתולים שחיים בטמפרטורה שאינה תואמת את עובי שערם להתמודד עם החורף הצונן. התספורות גם הן נועדו לדאוג להם – ארוכי השיער סובלים בחום הישראלי רוב ימות השנה, ויכולים לזכות להקלה קלה מסוימת עם תספורת יצירתית ומחושבת. והקוקיות הקטנות והתספורות המתוחכמות יכולות לסייע לבעלי הפוני הארוך לראות מה עומד מולם, בעוד הנעליים הקטנות ימנעו מהם את החשיפה לרחובות הקרים (בחלק מהמקומות בעולם יש אפילו שלג, כך נודע לנו).


ועם כל הכבוד, כל הכלבים שלנו זקוקים לקולרים ולרצועות, כך קבע המחוקק. ואם כבר מקשטים אותם ברצועות הבד המטופשות האלה, לא עדיף שיהיה להם אפקט אופנתי, רק בגלל שאפשר?

הם לא צעצועים

אם אלוהים היה רוצה שכלבים יהיו עטויי יהלומים, הוא היה בורא אותם ככה, ואם אתם לא מאמינים באלוהים, אז גם דארווין רמז את זה: כלב שמסופר כמו ילדה בת שלוש הוא מסכן, מתבייש וחלש, ובטבע החלשים לא שורדים. קישוט בעלי חיים הוא כל מה שלא טבעי ולא הוגן. המסכנים האלה זכו לפרווה, לציפורניים ולשיניים כדי להגן על עצמם, אבל מפנינו, הבעלים המקשטים, פשוט אין להם איך להתגונן. ככה יפה לעשות לחמוד שמחכה לך כל יום ליד הדלת?


והכי מוצלח הוא התירוץ של "הקלה על החום" או לחילופין "הגנה מפני הקור". קודם כל, כלבים מתקררים דרך הפה, ולא בזיעה כמו בני אדם. לכן, תספורת לא ממש מצננת אותם. בנוסף, בטבע, הכלבים הקירחים חיים במקומות חמים והכלבים הפרוותיים חיים במקומות קרים. זה רק אנחנו שהחלטנו שיפה להם 40 מעלות בצל ואז המצאנו להם תספורת. זה באמת שווה את השעתיים המייגעות אצל הספר?


כלבי הפטיט שחיים בתיקים של סלבס הם כלבים מסכנים למדי, שלא זוכים כמעט ללכת ולחלץ את עצמותיהם וחלק מהגזעים האלה ממש מגודלים לשם כך. זה לא אנושי ולא כלבי וגובל בצער בעלי חיים, כמו גם קולרים כבדים במיוחד ומשובצים באבנים השוות את משקלן בעצמן, מעילים שמפריעים להם ללכת, כובעים מסורבלים וכן הלאה. הגרוע מכל הוא שחלק מהדברים האלה עלולים לגרום להם לנשירת שיער, לאלרגיה ולשפשופים, אבל הבעלים המתחשבים לא ממש מתחשבים.


ואם כל זה לא הזיז לכם, אז הוסיפו את המספר הבא למשוואה: 100 דולר, זה מחירו של קולר יהלומים לכלב שלכם, וגם הם לא יהלומים אלא רק קריסטלים של סברובסקי. אז כן, זה מנצנץ, אבל לא עדיף לקנות בכסף הזה עוד שק עם אוכל למסכן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully