וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה במתח: מי רצח את מבקרת המשטר?

טלי גולדשטין

17.11.2008 / 16:06

בית המשפט הצבאי פסק כי משפט החשודים ברצח העיתונאית ומבקרת ממשל ולדימיר פוטין אנה פוליטקובסקיה יהיה פתוח לציבור

ביוני הוגשו כתבי אישום נגד שלושה בני אדם באשמת מעורבות ברצח העיתונאית הרוסיה אנה פוליטקובסקיה ב-2006. היום (שני) פסק בית המשפט הצבאי במוסקבה כי המשפט יהיה פתוח לציבור. לדברי תומכי פוליטקובסקיה, לא סביר שבמשפט יתגלה מי הורה על רצח העיתונאית.

פוליטקובסקיה, שנמנתה על העיתונאים המובילים ברוסיה, היתה מבקרת חריפה של הנשיא לשעבר ולדימיר פוטין. היא נורתה למוות מחוץ לביתה במרכז מוסקבה באוקטובר 2006, ואוהדיה טוענים כי נרצחה בגלל מאבקה למען זכויות האדם ונגד השחיתות ברוסיה.

הוועדה החוקרת הרוסית בזמנו מסרה כי אדם רביעי, פאבל רייגוזוב, קצין בשירות החשאי הרוסי, הואשם אף הוא בניצול לרעה של סמכויות. שלושת האנשים שהואשמו במעורבות בפרשה, כולם צ'צ'נים, הם סרגיי חדז'יקורבנוב ושני האחים דז'בראיל ואיברהים מחמודוב. הוועדה לא פירטה מהם המניעים לרצח או מהו תפקידם המדויק של החשודים בפרשה. דובר בית המשפט אמר לרשת BBC כי הוא אינו בטוח לגבי טיבם המדויק של האישומים עליהם ישפטו החשודים.

בית המשפט החליט כי המשפט יהיה פתוח לציבור עקב דרישות מצד קרובי המשפחה וחבריה של פוליטקובסקיה ועורכי דינם של הנאשמים. קודם לכן, כמה מעמיתי פוליטקובסקיה תיארו את המשפט כ"פארסה". "איך אפשר להגיד שהחקירה הושלמה אם אין לך את הרוצח או את האיש שהורה על הרצח?" תהה העיתונאי הרוסי גריגורי פסקו.

לפוליטקובסקיה היו אויבים מושבעים לא רק בקרמלין, אלא גם בצ'צ'ניה. היא סיקרה במשך שנים את המלחמה בצ'צ'ניה, וחשפה שורה של מעשי שחיתות בקרב בכירי השלטון בחבל - אם כי זה לא עמד בדרכה של הממשלה במוסקבה להעניק גיבוי מלא לנשיא הצ'צ'ני קדירוב. לאורך השנים ניצלה פוליטקובסקיה ממספר נסיונות התנקשות, ומעסיקיה בעיתון "נוביה גזט" טענו כי השלטון הצ'צ'ני הוא שעומד מאחורי הנסיונות לרצוח אותה.

פוליטקובסקיה היא העיתונאית ה-13 במספר שנרצחה בסגנון הוצאה להורג ברוסיה במהלך כהונתו של הנשיא ולדימיר פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully