וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחווה מאולמרט: ישוחררו 250 פלסטינים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.11.2008 / 14:44

רה"מ התחייב בפני אבו מאזן כי בתחילת דצמבר ישוחררו פעילי פתח לרגל חג הקורבן. האסירים יתחייבו שלא לעסוק בטרור

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

ראש הממשלה אהוד אולמרט נפגש היום בצהריים (שני) עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן והתחייב בפניו לשחרר 250 אסירים פלסטינים כמחווה של רצון טוב לרגל חג הקרבן – עיד אל-אדחא – החל בתחילת חודש דצמבר. כל האסירים שישוחררו הם פעילי פתח. ישראל הודיעה כי האסירים ישוחררו בתנאי שיחתמו על התחייבות שלא לעסוק בטרור.

אולמרט ואבו מאזן נועדו בירושלים ודנו בשורה של נושאים, ביניהם המגעים המדיניים בין ישראל לפלסטינים, הבחירות לנשיאות הרשות הפלסטינית הצפויות להתקיים בחודש ינואר, והסכם הרגיעה ברצועת עזה בין ישראל לחמאס. אתמול אמר דוברו של אבו מאזן כי בכוונת היו"ר לבקש מאולמרט לשמור על הרגיעה בעזה ולא לדרדר את המצב.

לפני כחודשיים שחררה ישראל 198 אסירים פלסטינים לקראת חודש הרמדאן, שניים מתוכם היו אסירים עם "דם על הידיים" שהיו מעורבים ברצח ישראלים. האסירים שוחררו מכלא עופר, ועברו דרך מעבר ביתוניא שמצפון לירושלים, שם הם התקבלו על ידי מאות פלסטינים שהמתינו להם. בקבלת הפנים שנערכה עבורם אמר אבו מאזן: "לא ננוח ולא נשקוט עד לשחרור כל האסירים מבתי הכלא בישראל. לא יהיה שלום ללא שחרור כל האסירים מבתי הכלא בישראל ומבלי שייפתרו כל סוגיות הסדר הקבע".

בחמאס תקפו את פגישת אולמרט-אבו מאזן ואמרו כי היא פוגעת ברגשותיהם של הפלסטיני הסובלים מהכיבוש. "ברור כי הפגישה מעניקה חיפוי לכל הפשעים שעדיין מתרחשים בעכו, בירושלים, בגדה ובעזה", אמר דובר הארגון פאוזי ברהום. "ברור גם כי אבו מאזן התנער מכל התחייבויותיו הלאומיות כלפי עמו וכי הוא דבק כעת בתוכניות הציוניות-אמריקאיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully