וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: לתינוק הנרצח חיכתה משפחה אומנת

טלי גולדשטין

17.11.2008 / 14:07

פרטים חדשים בפרשת ההתעללות והמוות של התינוק: עובדת סוציאלית טוענת שהרשויות התנגדו שמשפחה אומנת תקבל את "פי"

משפחה אומנת היתה מוכנה ומזומנה לקבל את התינוק "פי" שבעה חודשים לפני שמצא את מותו הטרגי, אך התוכנית נדחתה והוא הושב, בניגוד לעצת המשטרה, לרשות אמו המתעללת. כך נחשף היום (שני) בעיתון הבריטי ה"טלגרף". בשבוע שעבר התעוררה סערה בבריטניה על רקע פרשת מותו של תינוק מצפון לונדון, שעבר התעללות קשה מצד אימו, בן זוגה וחבר נוסף. האם, בן זוגה ודייר מזדמן ששכר חדר בדירתם, הורשעו בגרימת המוות של הפעוט "פי", כפי שהוא מכונה בתקשורת הבריטית, שסבל מיותר מ-50 פציעות שונות, בהן גב שבור וצלעות סדוקות.

הנאשמים צפויים להישלח לכלא לתקופה של עד 14 שנים, כשיינתן גזר דינם בחודש הבא. גורמים במשטרת בריטניה טענו כי האם לא הביעה כל חרטה על מעשיה וכי איש מהנאשמים לא נראה מוטרד או מתחרט על מותו של התינוק.

כעת עולה כי קלייב פירס, עובד סוציאלי בשכונת הארינגי שבלונדון, התעלם מחששות המשטרה ועובדים סוציאליים אחרים וקבע כי יש לשלוח את התינוק בחזרה לאימו, למרות הפציעות הלא מוסברות. התינוק נלקח מהאם בדצמבר 2006 לאחר שרופאים שמו לב לחבלות חשודות על גופו. האם נעצרה אז בחשד להתעללות אך לא ננקטה אף פעולה משפטית נגדה. התינוק בילה חמישה שבועות בבית ידידה של המשפחה אנג'לה גודפרי, לפני שהוחזר לאימו בינואר 2007. שמונה חודשים לאחר מכן הוא נמצא מת.

לדברי סילביה הנרי, עובדת סוציאלית בעיר טוטנהאם, היא לא רצתה להשאיר את התינוק בביתה של גודפרי ומצאה לו משפחה אומנת ראויה. בהצהרה שמסרה למשטרה, אמרה הנרי גודפרי בת ה-25 "העדיפה לחשוב שהרשויות המקומיות מגזימות וכי ההסבר לפציעות הוא משחקים ותאונות". כשפירס אמר להנרי כי על התינוק לשוב הביתה, היא טענה שניסתה לדחות את רוע הגזרה, אך בגלל שלא הוגשו בזמנו כתבי אישום נגד האם בגין התעללות, לא יכלה לעשות דבר.

בשבוע שעבר, בן זוגה של האם המתעללת והדייר ג'ייסון אוון הורשעו בגרימת מות התינוק. האם כבר הודתה באשמה קודם לכן. עדותה של הנרי מעולם לא נשמעה בבית המשפט. טענותיה נחשפו בתוכנית ששודרה ברשת BBC. בתוכנית נטען כי עומס התיקים שהיה מוטל על העובדת הסוציאלית מריה וורד, שטיפל בתיק של התינוק "פי", היה גבוה ב-50% מהכמות המומלצת. וורד טיפלה במקביל ב-18 תיקים בעוד ההמלצה היא למקסימום של 12 תיקים לעובד סוציאלי. לטענת הגופים הסוציאליים, וורד הפכה לשעיר לעזאזל בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully