וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי קליפורניה שבים לבתים חרוכים

17.11.2008 / 12:28

50 אלף בני אדם פונו ומאות בתים נהרסו, לאחר סוף שבוע של שריפות בדרום קליפורניה. הדיירים שחזרו גילו את בתיהם בהרס מוחלט

אלפי תושבי דרום קליפורניה שבו היום (שני) לבתיהם רק כדי למצוא אותם שרופים עד היסוד עקב השריפות העזות שהשתוללו באזור במהלך סוף השבוע. "היה קשה לחזור לכאן. זה היה מזעזע. כולנו פרצנו בבכי", אמרה בריטני פאולר בת 23 בעודה מחטטת בשרידי בית משפחתה במחוז אורנג'. לפי התחזית המטרואולוגית, הרוחות החזקות והטמפרטורות הגבוהות ששררו באזור בימים האחרונים צפויות לרדת במשך היום. עם זאת, מספר שריפות המשיכו לבעור גם הלילה ועשן כבד אפף את השכונות הממוקמות גם במרחק 40 ק"מ.

שריפות יער שרפו מעל ל-80 אלף דונם מאז יום חמישי בלילה למרגלות גבעות צפון לוס אנג'לס, הקניונים של מחוז אורנג' ועד סנטה ברברה. קרוואנים, דירות ואחוזות בשווי מיליוני דולרים היו בין מאות הבתים שנהרסו. אמש החלו הרשויות המקומיות להסיר את התרעות הפינוי לאחר שמעל ל-50 אלף בני אדם נמלטו מהאזור. לדברי מכבי האש, יעברו ימים עד שכל הדליקות יכובו. למרבה המזל, לא דווח על פצועים בשריפות. כמו כן, הגורם לדליקות עדיין לא ברור.

דרום קליפורניה שרויה בבצורת לאחר שבשנתיים האחרונות לא ירד כמעט גשם באזור. בנוסף, אזורים מיוערים בעבר נעלמו והפכו ב-20 השנים האחרונות לאזורים בנויים על רקע הגידול באוכלוסייה. לדברי פאולר, היא ומשפחתה הצליחו לקחת את הכלבים, הצב ותמונות משפחתיות לפני שהבית עלה באש. "יכולת להרגיש בחום וראית חלקים בוערים עפים באוויר", סיפרה. בדומה לקורבנות רבים, פאולר התחייבה לבנות מחדש את ביתה. "נבנה מחדש, אל תטעו", אמר ראש עיריית לוס אנג'לס אנטוניו וילרגוסה.

לרגלי גבעות צפון לוס אנג'לס, אזור בו נשרפו 500 בתים בחניון קרוואנים, מצאו הכבאים דגל שרוף של ארה"ב. "הוא מייצג את העובדה שנשרוד, אנחנו עוד נחזור", אמרה ג'יני הרמון, מנהלת החניון. עונת השריפות בקליפורניה, המתחילה בדרך כלל ביוני ומסתיימת באוקטובר, הפכה לאיום שנתי על רקע ההתחממות הגלובלית שגרמה לעלייה בטמפרטורות בחורף ולירידה בהיקף הגשמים. באוקטובר 2007, 30 דליקות השתוללו בדרום קליפורניה במשך כשבוע, 500 אלף בני אדם פונו וכאלפיים בתים ניזוקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully