וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עם רגיעה כזאת - מי צריך מלחמה?"

יהושע בריינר, שי מכלוף וניר יהב

17.11.2008 / 10:59

9 רקטות קסאם נורו לעבר שטח ישראל. אין נפגעים ונזק קל נגרם לבית. ראש המועצה האזורית אשכול: "אין אצלנו יום של שקט"

שתי רקטות קסאם נורו בצהרים (שני) לעבר הנגב המערבי, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. שתי הקרטות הללו מצטרפות למטח הקסאמים ששוגר הבוקר ובמהלכו נורו שבע רקטות קסאם לעבר המועצה האזורית חבל אשכול.

המשך ירי הרקטות מהרצועה הצליח לעורר את חמתם של תושבי האזור. "עם רגיעה כזאת מי צריך מלחמה?", אמר ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין . "המצב אצלנו הוא שאין שום רגע של שקט". במטח הבוקר לא היו נפגעים אך נזק קל נגרם לבית. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, "פלוגות אל-קודס", נטלה אחריות לירי.

ילין הוסיף כי "המטח הבוקר הוא תזכורת שהמיגון מציל חיים. הבתים ביישובים שנפגעו אינם ממוגנים וכל רסיס חודר אותם. אנו קוראים לממשלה להשקיע את 500 מיליון השקלים בהרחבת המיגון ביישובים. זה המינימום שצריך לספק לאזרחים. אין לנו פתרונות איך לעצור את הירי אבל תפקידנו לדאוג שתושבי האזור יהיו בטוחים".

קודם לכן אישרה ישראל את הכנסת 30 משאיות או"ם לרצועת עזה. המשאיות מכילות מזון וציוד הומניטרי בסיסי. זאת, על אף הנחיית שר הביטחון אהוד ברק לסגור היום את מעברי הגבול בין ישראל לרצועה.

ברק מסתייג מפעולה נרחבת

קצינים בכירים בצה"ל מתחו אתמול ביקורת על שרים בממשלה בשל "התלהמות מיותרת" שמדרבנת את חמאס להסלים את פעולותיו. ב"הארץ" דווח כי לדברי הקצינים, שרים מסוימים נוקטים קו מתלהם ומסוכן באשר לפעולה צבאית ברצועת עזה. הם הביעו דאגה מגרירת צה"ל לוויכוח הפוליטי. שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי מסתייגים מפעולה נרחבת ברצועה כעת, אולם מספר שרים התבטאו אתמול בישיבת הממשלה נגד הרגיעה ואף קראו לפעולה נגד חמאס.

לפני הישיבה אמר יו"ר ש"ס, השר אלי ישי כי "מי שמאמין ברגיעה, נוהג כבת יענה, במקום לפעול מהאוויר ולרסק מפקדות ומערות. הרגיעה נוצלה רק להתחמשות חמאס. לצערי הממשלה לא מקבלת החלטות. נכון לפעול מהאוויר נגד תשתיות ואז להתכנס לדיון על המשך צעדים". גם המשנה לראש הממשלה, השר חיים רמון, התבטא בנחרצות בסוף השבוע: "הימים האחרונים הם סיום הרגיעה גם אם יש כאלו שמסרבים להכיר בכך. כבר כשהוחלט על הרגיעה בעזה הזהרתי כי זוהי שגיאה אסטרטגית וטקטית של מדיניות ישראל להכיר במדינת חמאסטן והדבר מהווה ניצחון לציר האסלמי הרדיקלי".

שלשום נפצע תושב שדרות באורח קל מרסיסים כתוצאה מנפילת קסאם ונזק כבד נגרם לבית. אתמול נפלו שתי רקטות קאסם בשטח המועצה האזורית אשכול, ולא גרמו לנפגעים או לנזק. ביום שישי נורה מטח של 15 רקטות קסאם וגראד לעבר הנגב. חמש רקטות גראד נפלו בתוך שטח העיר אשקלון.

צה"ל תקף לפני ארבעה ימים חוליית משגרי קסאמים במזרח רצועת עזה. הפלסטינים דיווחו כי ארבעה בני אדם נהרגו ומספר בני אדם נוספים נפצעו. ההרוגים הם פעילים של "חטיבות נאסר סלאח א-דין", הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully