וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנדאו: "עוזב את הליכוד כדי להגן על הבית"

פנחס וולף

17.11.2008 / 10:30

לאחר 22 שנים כח"כ מטעם הליכוד, הודיע הבוקר השר לשעבר שהוא מצטרף למפלגת ליברמן כמספר 2. "הליכוד מאבד את זהותו"

עכשיו זה סופי: השר לשעבר עוזי לנדאו ירוץ לכנסת ברשימת ישראל ביתנו. לנדאו הודיע על כך הבוקר (שני) במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן.

במסיבת העיתונאים אמר לנדאו כי "היום אני עוזב את הליכוד שהיה ביתי הפוליטי משחר נעורי. הנאמנות תמיד היתה לרעיון. התנועה והמפלגה, ככל שהיו חשובות, לא היו חשובות יותר מהנאמנות לדרך. מפלגה היא כלי לקידום רעיון".

לנדאו הסביר כי "לצערי, בשנים האחרונות אנשים רבים השתמשו בכלי זה כדי לקדם רעיונות זרים שאינם עולים בקנה אחד עם תפיסת העולם של המחנה הלאומי ואף מעמידים בסכנה את עתידו של עם ישראל". לדבריו, "הליכוד עדיין נסחף בתהליך הדרגתי של איבוד זהותו. ישראל ביתנו היא העוגן שבלב המחנה. אני חולק על כמה מצעדיה ועמדותיה, אך בכמה מהאירועים החשובים מצאתי בנציגיה שותפים לעמדותיי. אינני עוזב את הבית, אני עוזב את הכלי כדי לחזק את הבית".

"לנדאו יהיה מספר 2"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן אמר במסיבת העיתונאים כי "עוזי לנדאו יהיה מספר 2 בישראל ביתנו. הצטרפותו היא תעודת הוקרה למפלגה. הוא אחד הראשונים שהכרתי בפוליטיקה. המוסר אצלו חשוב מכל אדם אחר. המחנה הלאומי צריך לומר דברים ברורים".

לנדאו נכנס לכנסת לראשונה בשנת 1984, לאחר שכיהן במשך שנים כמנכ"ל משרד התחבורה ובתפקידי מפתח נוספים. לנדאו כיהן כחבר כנסת ברציפות עד הבחירות לכנסת ה- 17 בשנת 2006. במשך שנותיו בפוליטיקה שימש גם כיו"ר ועדת חוץ וביטחון, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, השר לביטחון הפנים ושר ללא תיק.

בבחירות הקודמות, הוצב לנדאו במקום ה- 14 ברשימת הליכוד לכנסת. הליכוד זכה ב- 12 מנדטים בלבד, והוא לא נכנס לכנסת. לאחר התפטרותם של חברי הכנסת נתן שרנסקי ודני נווה, התפנה מקום בכנסת, אולם לנדאו ויתר עליו והחליט להמשיך במפעל שהקים: עמותת "ארץ נהדרת" שמארגנת טיולים ברחבי הארץ, ובפרט בשטחי יהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully