וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים מאסר לאדם שסייע לשודדי קשישים

עדי שמחוביץ

17.11.2008 / 9:45

בינואר פרצו 4 שודדים לביתם של זוג קשישים, הכו אותם, ושדדו את כספם. הבוקר, במסגרת עסקת טיעון הורשע מוסה טאה בסיוע לשוד

גדעון צנטנר

(צילום:גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינשטוק)

בית משפט מחוזי בירושלים גזר הבוקר (שני) שנתיים מאסר על מוסה טאה שהורשע ביום חמישי במסגרת הסדר טיעון כי סייע לשוד בנסיבות מחמירות, טאה הורשע בנוסף בכניסה ושהייה בישראל שלא כחוק ובהחזקת נכס גנוב.

בינואר לפנות בוקר פרצו ארבעה שודדים לביתם של שני קשישים בעל ואישה בשנות השבעים במושב בית מאיר. הם שדדו באלימות את בני הזוג, הכו אותם באכזריות. הורידו את הבעל בכוח לחדר ההסקה, קשרו את ידיו ודחפו את אשתו לחדר והושיבו אותה לידו. השניים הוחזקו כפותים בחדר כשעתיים. השודדים נמלטו מהדירה עם מספר תכשיטים, 300 שקלים, טלפון נייד ואולר.

שבועיים אחר כך נעצר טאה בן 61 ואב לשישה, והוגש נגדו כתב אישום שייחס לו מעורבות בשוד. בשבוע שעבר הוגש הסדר טיעון על פיו הודה טאה רק בסיוע למבצעי השוד. המדינה הסתפקה בהודאה זו מאחר שחומר הראיות בתיק לא הצליח להוכיח כי טאה נכח בשוד. יש לציין כי ארבעת השודדים לא נתפסו.

השופטת נאווה בן אור הסכימה לשמוע את זוג הקשישים שהביעו הסתייגות מהסדר הטיעון. "על אף שאין החוק מקנה למתלוננים זכות להשמיע את דברם בבית משפט (מאחר שמדובר בהסדר טיעון, ע.ש.), סברתי כי נכון יהיה לאפשר להם זאת. עשיתי כן משום כבודם ומשום שסברתי כי נכון יהיה שאבהיר אף אני למתלוננים את הנסיבות שהובילו להסדר".

" תחושה של חוסר אונים"

בתם של זוג הקשישים, תמר בוקר אמרה לאחר הקראת גזר הדין כי " התחושה מאוד קשה. תחושה של חוסר אונים ואכזבה גדולה. היה לנו שביב של תקווה שמערכת המשפט לא תלך בתלם ותהיה אמיצה מספיק לצאת מדפוס אישור הסדרי טיעון. את הגלגל לא ניתן להשיב. מה שקרה להורים שלי היה נוראי וטראומתי לכל המשפחה, כולי תקווה שלא יהיו עוד קורבנות כאלו למרות שהפושעים מסתובבים חופשי".

עורך הדין של זוג הקשישים, דוד שור אמר כי "יש תחושה מאוד לא נוחה לאורך כל ניהול הפרשה. העסקה לוקה בחסר לאור העובדה שהוא חלק מקבוצת עבריינים שלא חסו על זוג קשישים ותקפו אותם באלימות נוראית. הוא יודע מי הם ולא משתף פעולה עם רשויות המדינה בנסיבות אלה הסדר הטיעון הוא שערורייה".

עורך הדין יהודה שושן סנגורו של טאה אמר לאחר הקראת גזר הדין כי "אני חושב שהביקורת לא במקום. לנאשם יש את הזכויות שלו. יש חומרי חקירה. הנאשם לא היה שותף לביצוע השוד. הפרקליטות הבינה שבסיס הראיות שהושגו מוכיחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully