וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3.9 שנות מאסר ל"שליח" בפרשת הירשזון

נתיב נחמני

17.11.2008 / 9:13

במסגרת הסדר הטיעון הורשע דוד כהן בשותפות לגניבה מעמותת ניל"י, ומהסתדרות העובדים הלאומית סכום כולל של כ-6 מיליון שקלים

שלוש שנות מאסר ותשעה חודשים בפועל נגזרו היום על דוד כהן, עד מרכזי ואחד הנאשמים בפרשת אברהם הירשזון שבא מואשם שר האוצר לשעבר כי גנב והוציא במרמה כספים מעמותת ניל"י ומהסתדרות העובדים הלאומית בסכום של כ-2.5 מיליון שקלים.

בגזר דינו של כהן הדגיש השופט, דוד רוזן, כי הנאשם שימש בתפקיד זוטר ושולי בארגון, "חובתו לארגון אינה דומה לחובתם של הנאשמים האחרים אשר היה כפוף להם", אמר השופט והוסיף: "העונש הניתן במסגרת הסדר טיעון אינו יכול לשמש כבסיס לענישת נאשמים אחרים בפרשה שהורשעו שלא במסגרת הסדר הטיעון", בנוסף לעונש המאסר נגזרו על כהן שנתים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. נוכח מצבו הכלכלי קבע השופט כי לא ייגזר עליו קנס כספי.

כהן , בן 43, הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של שותפות לגניבה בידי מנהל. הוא שימש כ"שליח" להעברת כספים והסתבך בחובות לשוק האפור בגלל הימורים. בשנת 2000 פנה לאחיו עובדיה כהן, טען שמאיימים על חייו וביקש עזרה כספית לכיסוי החובות.

עובדיה ניסה לעזור לאחיו ויחד עם בכירים נוספים בהסתדרות העובדים הלאומית, קשר קשר לגנוב מהארגון ומעמותת ניל"י כספים כדי לסייע לדוד כהן. בסך הכל הם גנבו כשישה מיליון שקלים. האח עובדיה כהן, שהורשע אף הוא בפרשה במסגרת הסדר טיעון, צפוי לרצות עונש של ארבע שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully