וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר מתכנן למחוק את החברות שלו מהבורסה

מיכאל רוכוורגר

17.11.2008 / 9:24

דיסקונט השקעות כבר הודיעה כי תפרסם מחר הצעת רכש למניות נכסים ובנין ותגדיל את אחזקתה בה ל-87%

חברת דיסקונט השקעות (דסק"ש) מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר הודיעה כי תפרסם מחר הצעת רכש לעד כ-650 אלף מניות של החברה-הבת שלה נכסים ובנין, במחיר של 126 שקל למניה - כ-82 מיליון שקל. במקרה שהצעת הרכש תיענה, תרשום דסק"ש ברבעון הרביעי של 2008 רווח של כ-266 שקל לכל מניה.

נכסים ובנין מוחזקת על ידי דסק"ש בשיעור של כ-75.5%. אם הצעת הרכש תיענה במלואה, תגדל האחזקה של דיסקונט השקעות בנכסים ובנין לכ-86.5%.

ההודעה נמסרה במסגרת כוונתו של דנקנר לבצע הצעות רכש מלאות לאי.די.בי אחזקות, נכסים ובניין, כור, כלל פיננסים ואולי לחברות נוספות. דנקנר גיבש אסטרטגיה זו בתקופה אחרונה, שכן לדעתו מניות אלה נסחרות בדיסקאונט של עשרות אחוזים לעומת שוויין הכלכלי האמיתי.

מחיקת החברות מהבורסה, אם תושלם, לא נועדה אלא לנסות ולהנפיק אותן שוב לפי שוויים גבוהים יותר לכשתשוב הגאות לשווקים. עם זאת, אין הדבר אומר שדנקנר זנח את התוכניות לביצוע רכישות בחו"ל, בדומה להשקעה בתקופה האחרונה בקרדי סוויס בהיקף של עד 5 מיליארד שקל.

אחזקות הציבור באי.די.בי אחזקות (הנסחרת לפי שווי שוק של 1.85 מיליארד שקל) הן 10.43%; בנכסים ובנין (הנסחרת לפי שווי של 680 מיליון שקל) כ-24%; בכור (הנסחרת לפי 1.83 מיליארד שקל) כ-34%; ובכלל פיננסים (הנסחרת לפי שווי של 137.6 מיליון שקל) כ-20.5%. כדי להשלים הצעות רכש מלאות בחברות, על אי.די.בי להגיע לאחזקה של לפחות 95% בכל אחת מהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully