וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בקואליציה מבקשים לדחות את הבחירות לנשיאות המדינה

24.7.2000 / 8:31

חוששים שהעדרותם של מספר ח"כים השוהים בקמפ דיוויד תפגע בסיכויי בחירתו של פרס לנשיא. במטהו של פרס מתנגדים לדחייה

גורמים בקואליציה מבקשים לדחות את הבחירות לנשיאות המדינה עקב החשש כי במידה והשיחות בקמפ דיוויד לא יסתיימו עד יום שני הבא, הדבר עלול לפגוע בבחירתו של שמעון פרס לנשיא. נוסף לכך הם חוששים כי חזרה מהפיסגה עם הסכם עלולה להפוך את הבחירה להצבעה פוליטית נגד פרס.

חמישה ח"כים, כולל ראש הממשלה, אהוד ברק, נמצאים בפסגה ומקורבי ראש הממשלה חוששים כי פרס יזדקק לקולותיהם כדי להיבחר. לפי פרסום ב"ידיעות אחרונות" אמר שר בכיר במפלגת העבודה כי אם יהיה צורך יחזרו השרים שנמצאים בפיסגה לארץ בשביל להצביע ואחר כך ישובו לקמפ דיוויד להמשך השיחות. אולם מקורביו של ברק טענו כי יש סיכוי כי הדבר לא יתאפשר.

במטהו של פרס לא התלהבו מההצעה לדחיית הבחירות ואף הביעו את התנגדותם. לטענתם, דחייה שכזו עלולה ליצור בעיה חוקית מכיוון שמועד הבחירות כבר נקבע ליום שני הבא. נוסף לכך הם מאמינים כי כל דחייה רק תזיק לסיכויי בחירתו של פרס.

בליכוד מתנגדים לרעיון הדחייה. ח"כ ישראל כ"ץ טוען כי זהו עוד תרגיל של ברק המעונין להישאר בפסגה עד תחילת הפגרה ובכך לחייב את האופוזיציה לא להגיש נגדו הצעות אי אמון.

גם יו"ר הכנסת, אברהם בורג, טען כי כמעט בלתי אפשרי לדחות את הבחירות. לדבריו, "הכנסת קבעה לוח זמנים ומבחינתי הבחירות יתקיימו במועדן. אם תתקבל בקשת דחייה, תצטרך נשיאות הבית לדון בה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully