וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת: חברות הכבלים ייאלצו לשלם תמורת אספקת שירותי טלפוניה ואינטרנט

24.7.2000 / 8:28

על פי תזכיר החוק המסדיר את פעילותן, שהוגש אתמול, יחוייבו החברות להעביר עשרה אחוזים מהכנסותיהן למימון הפקות מקור

משרד התקשורת השלים אתמול את הצעת החוק אשר תאפשר לחברות הכבלים לקבל רשיונות להסב את רשתות התקשורת שלהן להעברת שידורי טלוויזיה, שירותי טלפון ותקשורת נתונים (אינטרנט).

אם החברה תבחר לא להכנס לתחום תקשורת הנתונים - היא תחויב להשתף במכרז ברגע שתסתיים תקופת הזכיון שלה על מנת לקבל שוב את רשיון הטלוויזיה. אם החברה תבחר להכנס לתחום - היא תצטרך לשלם סכום שייקבע על ידי מעריך חיצוני, ואז לא תצטרך להשתתף במכרז לחידוש הרשיון.

על פי ההצעה יחויבו החברות - כמו גם בזק ומפעילים עתידיים אחרים - לאפשר גישה לרשתות שלהן גם לנותני שירותים אחרים. בזק מתנגדת להוראה זו, משום שהדבר יאפשר לספקיות אינטרנט המתחרות בה להשתמש במערכות שלה עצמה.

כמו כן יחויבו החברות להפריד ביו החברה המספקת שידורי טלוויזייה לבין זו העוסקת בשירותי תקשורת נתונים.

סעיף בולט בהצעה קובע כי רשיונות שידור טלוויזייה בכבלים יינתנו רק לחברות ש-51 אחוזים או יותר ממניותיהן נמצאו בבעלות אזרחים ישראלים, לא יוענקו לאדם שעבר עבירה שיש עימה קלון, או למי שישתמש בשידורים לקידום מטרות פוליטיות.

15 אחוזים מהכנסת התמלוגים יופנו על פי ההצעה לקידום שירותי אינטרנט בבתי ספר. מועצת הכבלים והלווין תוסמך לחייב את החברות להשקיע עד 10 אחוזים מהכנסותיהן בהפקות מקור.

ההצעה הוגשה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה קבע כי חברות הכבלים אינן רשאיות על פי החוק הקיים לקבל רשיונות שידור עם פקיעת זכיונותיהן.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully