וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "נחסל את אל קאעדה אחת ולתמיד"

טלי גולדשטין

17.11.2008 / 6:01

לדברי הנשיא הנבחר של ארה"ב, לכידת בן לאדן קריטית לחיסול הארגון. עוד אמר בראיון ראשון, כי קיים פוטנציאל לפיגוע טרור עם כניסתו לתפקיד

"חיסול אל קאעדה אחת ולתמיד הוא עדיפות עליונה מבחינתנו, ולכידת בן לאדן או חיסולו הוא קריטי לחיסול אל קאעדה. הוא לא רק סמל. הוא גם מנהיג מבצעי של ארגון שמתכנן התקפות נגד מטרות אמריקאיות". כך אמר הלילה (שני) ברק אובמה, הנשיא הנבחר של ארצות הברית, בראיון ראשון מאז בחירתו לתכנית "60 דקות" ברשת הטלוויזיה CBS.

אובמה ציין בראיון כי הוא "מודע לכך שקיים פוטנציאל לפיגוע טרור" עם כניסתו לתפקיד והבטיח להקיף את עצמו באנשי ביטחון מיומנים. הוא גם שב והתחייב בראיון להפחית את מספר החיילים האמריקאים בעירק ולרכז את עיקר המאמץ במלחמה באפגניסטן.
בנוסף, הוא דיבר על הצורך בסגירת מחנה המעצר בגואונטנמו. "אמרתי שאמריקה לא מענה, ואדאג שלא יהיו עינויים", אמר הנשיא הנבחר. "צריך להחזיר לאמריקה את המעמד המוסרי שלה".

אובמה אישר בראיון כי נועד עם הסנאטורית הילרי קלינטון בשבוע שעבר, אך סירב לומר האם הוא שוקל למנות אותה למזכירת המדינה בקבינט הטרי שלו. עם זאת, הוא הבטיח כי ימנה לפחות רפובליקני אחד וכי יכריז בקרוב על המינויים.

הנשיא הנבחר התייחס גם למשבר הכלכלי שפקד את ארצות הברית. לדבריו, החשוב ביותר כעת הוא להזרים כסף למשק כדי לבלום את המיתון ולהמריץ את הפעילות הכלכלית. לדבריו, אין סיבה לדאוג מהגירעון בתקציב, שכן הוא יהיה לזמן קצר בלבד.

לומד ממנהיגי העבר

עוד סיפר אובמה כי בילה באחרונה זמן רב בקריאת כתבי הנשיא אברהם לינקולן. זאת מאחר ש"החוכמה שלו והאנושיות שהפגין, אפילו לפני שנבחר כנשיא, מסייעת לי מאד". אובמה וקלינטון קראו שניהם את הספר 'Team of Rivals' שחיברה דוריס קירנס על הדרך בה צירף הנשיא לינקולן יריבי עבר לממשלה לאחר שניצח בבחירות ב-1860.

לאחר שנזכר כיצד הנשיא ה-16 הזמין רבים מאויביו הפוליטיים לקבינט, נשאל אובמה האם הוא שוקל לנקוט בגישה דומה. "אני חושב שהוא אדם חכם מאד", ענה. לפי הערכות, אם קלינטון תקבל את המינוי שהציע לה אובמה, הכרזה על המינוי החדש תתפרסם עוד השבוע.

היום פרסמו את תמיכתם בבחירת קלינטון לתפקיד מזכירת המדינה שני רפובליקנים ותיקים: הנרי קיסינג'ר, מזכיר המדינה לשעבר ומושל קליפורניה ארנולד שוורצנייגר. ג'ון מקיין לא צפוי להצטרף לקבינט אובמה. פגישת השניים מחר תתמקד בדרכים בהן הסנאטור מאריזונה יכול לעזור לנשיא החדש בסוגיות הקרובות ללבם, כדוגמת ההתחממות הגלובלית, הוצאה מהחוק של עינויי אסירים וסגירת כלא גוונטנאמו.

מועמד רפובליקני אחד שעשוי להצטרף לקבינט אובמה הוא צ'אק הייגל, הסנאטור מנברסקה ויוצא מלחמת ווייטנאם, הפורש מהקונגרס בינואר. הייגל הוא מבקר חריף של מדיניות בוש בעירק והוא מתח ביקורת על בחירת מקיין את שרה פיילין כשותפתו למרוץ במהלך הקמפיין. מועמד נוסף הוא שר ההגנה רוברט גייטס, שככל הנראה יתבקש להישאר בתפקיד.

אובמה משתמש כמודל גם בנשיא רפובליקני נוסף, רונלד רייגן. הוא מתמקד בהקמת צוות הבית הלבן שלו לפני שימנה את שרי הקבינט, בדומה לדרך פעולתו של רייגן בתקופת המעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully