וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן הציעה מקלט למנהיג הטליבן

טלי גולדשטין

16.11.2008 / 20:56

נשיא אפגניסטן, הציע מקלט למנהיג הטליבן בתמורה למו"מ של שלום. "אם ארה"ב לא מסכימה, היא יכולה לעזוב את אפגניסטן"

נשיא אפגניסטן חאמיד קראזי הציע לספק מקלט למנהיג ארגון הטליבן מולה עומאר, זאת בתנאי שהאחרון יסכים לפתוח בשיחות שלום. ההצעה של קראזי נעשתה למרות שעל ראשו של עומאר מתנוסס פרס בן מיליוני דולרים, אותו מציעה ממשלת ארצות הברית לכל מי שיצליח ללוכדו.

לדברי קראזי, אם ארה"ב או כל מדינה אירופאית אחרת אינה מסכימה עם הצעתו, הן יכולות לעזוב את אפגניסטן או להפילו מהשלטון. מארגון טליבן לא נתקבלה עדיין תגובה.

מולה עומאר הצליח להימלט מאפגניסטן כשארגון הטליבן הודח מהשלטון ב-2001. לדברי מומחים, מתנהל דיון בינלאומי לגבי השאלה האם לנהל משא ומתן עם הטליבן, למרות התחזקותו באפגניסטן.

קראזי נשא דברים במהלך מסיבת עיתונאים שערך בבירת אפגניסטן קאבול: "אם אשמע שהוא (עומאר) מוכן לשוב לאפגניסטן או לנהל משא ומתן לשלום, אני כנשיא המדינה, מסכים ללכת לקראתו ולספק לו מקום מבטחים. אם אני אומר שאגן עליו, אזי לקהילה הבינלאומית יש שתי אפשרויות: להפיל אותי מהשלטון או לעזוב את המדינה. שתי האפשרויות טובות. אם אודח מהשלטון בשם השלום, לא אתנגד. אך אם הקהילה הבינלאומית אינה מסכימה, כל הזרים הנמצאים פה יכולים לעזוב. עם זאת, עוד לא הגענו לשלב זה", דברי קראזי.

באוקטובר הזהיר הקצין הבריטי הבכיר ביותר המוצב באפגניסטן כי לא ניתן לנצח את הטליבן. מארק קרלטון-סמית' אמר כי הציבור הבריטי לא צריך לצפות להכרעה צבאית חד משמעית, אלא דווקא לעסקה אפשרית עם ארגון הטרור הקיצוני. בשנים האחרונות חלה הסלמה קשה בפיגועים של אנשי אל קאעדה וטליבן גם בתוך פקיסטן.

פקיסטן הפכה בשנה האחרונה לקו החזית של המלחמה בין ארה"ב לארגוני הטליבן ואל קאעדה, זאת לאחר שמליציות עירקיות רבות חברו לכוחות האמריקאים והחלו לגבור על לוחמי אל קאעדה שבמדינה. כתוצאה מכך, רף האלימות באפגניסטן הולך וגואה, כשמקורן של רוב ההתקפות במחוזות הצפון מערביים בפקיסטן, שהפכו למעוזם של אל קאעדה והטליבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully