וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס יבקש מהבריטים: הסירו את החרם האקדמי

פנחס ולף

16.11.2008 / 17:45

במהלך ביקורו בבריטניה יבקש נשיא המדינה גם שלא להחרים מוצרים שיוצרו בשטחים. יקיים פגישות עם אנשי מלוכה ופוליטיקאים

נשיא המדינה שמעון פרס ייצא מחר (שני) לביקור נשיאותי בבריטניה, וידרוש מהבריטים להסיר את החרם האקדמי מעל ישראל, ולמנוע את הניסיונות להחרים מוצרים שיוצרו בהתנחלויות. בשיחותיו עם בכירי הממשל הבריטי, פרס יעלה גם את סוגיית הגרעין האירני, התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים והמגעים עם סוריה.

הביקור מתקיים על פי הזמנת ממשלת בריטניה, לציון 60 שנה ליחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. במסגרת הביקור, פרס יקיים סבב פגישות מדיניות עם מלכת בריטניה אליזבט השנייה, הנסיך צ'ארלס, ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, שר החוץ דייויד מיליבנד ויו"ר האופוזיציה דייויד קמרון. פרס צפוי לדון בשיחותיו עם המנהיגים בחיזוק הקשרים ושיתופי הפעולה בין ישראל לבריטניה בתחומים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים.

בארבעת הימים בהם ישהה בבריטניה, פרס צפוי לנאום בשני בתי הקונגרס – בית הלורדים ובית המחוקקים. במהלך הביקור הוא גם ינאם בפני 1,000 סטודנטים מאוניברסיטת אוקספורד. בנוסף, הנשיא יהיה אורח הכבוד של ה"סיטי" של לונדון, באירוע מרכזי בהשתתפות אנשי העסקים הגדולים והמובילים בבריטניה. במהלך האירוע יקבל פרס תואר כבוד מאוניברסיטת "קינגס קולג'", והוא יישא נאום מרכזי בו יקרא לחיזוק קשרי המסחר והכלכלה בין בריטניה וישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully