וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הקסאמים: עזה שוב בחשיכה

ניר יהב, יהושע בריינר ושי מכלוף

16.11.2008 / 18:44

לפי הפלסטינים קיים מחסור בחשמל ב-70% משטח הרצועה. 4 רקטות נורו היום לעבר ישראל. ראש עיריית שדרות: "מו"מ עם חמאס או פעולה בעזה". ועדות ההתנגדות: "אין רגיעה"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: נעמה דרור)

סגן יו"ר רשות האנרגיה הפלסטינית, כנעאן עובייד, הודיע הערב (ראשון) כי בכ-70% משטח רצועת עזה הופסק החשמל בשל המחסור בדלק הנחוץ להפעלת תחנת הכוח.

לדברי עובייד, חלק מבתי החולים ברצועה סובלים גם הם ממחסור בחשמל, וזאת משום שאין ברשותם טורבינות רזרביות. עובייד קרא לקהילה הבינלאומית ולארגוני זכויות אדם להתערב באופן מיידי על מנת לשים קץ ל"קטסטרופה המתרחשת ברצועת עזה", כלשונו. בימים האחרונים, בעקבות מטחי הקרטות לעבר ישראל, הורה שר הביטחון אהוד ברק להכניס כמות מינימלית בלבד של דלק לרצועת עזה.

מנהל מחלקת הטיפול הדחוף במשרד הבריאות הפלסטיני סיפר כי ישראל לא אפשרה היום ל-15 משאיות עמוסות בתרופות להיכנס לרצועת עזה, למרות שברצועה נזקקים התושבים ל-300 תרופות בדחיפות. "המצב הרפואי בעזה מידרדר. מדובר באסון הומניטרי שנגרם משום שישראל אינה מאפשרת למשאיות עם תרופות וציוד רפואי להיכנס לעזה", אמר לסוכנות הידיעות 'מען'.

"טרגדיה אמיתית"

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה אמר כי המשך הרגיעה עם ישראל "תלוי בפשעים הישראלים, בפתיחת המעברים ובסיום המצור על העם הפלסטיני בעזה". בדברים שנשא בהלוויה של חמוש פלסטיני שנהרג על ידי כוחות צה"ל אמר הניה כי ישראל היא זו שמפרה את רגיעה. "מה שאירע היום אינו רק הפרה אלא ביזוי בוטה של כל ההבנות שהושגו בתיווך מצרי".

"המשך הרגיעה תלוי בהפסקת מכונת המלחמה הישראלית שהורגת בבני עמנו", הסביר הניה. "על ישראל לתרגם את מחויבותה לרגיעה במעשים, על ידי כך שתפתח את המעברים ותסיר את המצור". הניה הוסיף ואמר כי רוחו של העם הפלסטיני לא תישבר: "העם הפלסטיני נחוש להשיב את זכויותיו הלגיטימיות ולסיים את הכיבוש". במקביל, ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד אמר כי "מה שקורה ברצועת עזה הוא טרגדיה אמיתית".

גם דובר ועדות ההתנגדות העממית אבו מוג'אהד אמר כי לאחר תקיפותיה של ישראל, הרגיעה אינה קיימת יותר. "אין רגיעה לאחר הפשעים הללו. לארגוני ההתנגדות יש זכות מלאה להגיב לתקיפות הישראליות. בשל התקיפות והפשעים הנמשכים, הרגיעה הסתיימה. כעת על הפלגים הפלסטינים להיערך להיאבק ולהגיב בכל הכוח נגד הכיבוש".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

נמשכים מטחי הקסאם

ראש עיריית שדרות הנבחר דוד בוסקילה, קרא הערב לממשלת המעבר להחליט על תגובה מיידית לירי הקסאם. בוסקילה אמר כי "באופן אישי לא ציפיתי לימי חסד. אנו דורשים מהממשלה לעשות כל שביכולתה על מנת שהעיר לא תחזור לימי ההסלמה שהיו לפני מספר חודשים. מבחינתי שאפילו ינהלו משא ומתן עם חמאס או מאידך ינקטו פעולה צבאית, העיקר שהשקט ישוב לשדרות".

בתוך כך, מטחי הקסאם נמשכים. שתי רקטות קסאם נורו הערב לעבר העיר שדרות. אחת הרקטות נפלה בחצר בית בעיר. גבר בן 30 נפצע באורח קל מרסיסים שחדרו לידו ולראשו. הוא סירב להתפנות לטיפול רפואי בבית החולים וטופל במקום. כמו כן, טופלו במקום שני נפגעי חרדה. נזק כבד נגרם לבית. 'גדודי חללי אל-אקצא - החוליות על שם עימאד מורנייה' נטלו אחריות לירי.

הבוקר נפלו שתי רקטות קאסם בשטח המועצה האזורית אשכול, ולא גרמו לנפגעים או לנזק. ביום שישי נורה מטח של 15 רקטות קסאם וגראד לעבר הנגב. חמש רקטות גראד נפלו בתוך שטח העיר אשקלון, ובזירות הנפילה טופלו 15 נפגעי חרדה שפונו לבית החולים "ברזילי" בעיר. לא נגרם נזק.

בסוף השבוע נורה מטח של כעשר רקטות קסאם לעבר מערב הנגב, לפחות שלוש מהן נפלו במוקדים שונים בתוך שטח העיר שדרות ואחת נוספת בתוך קיבוץ בקרבת העיר. אחת הרקטות פגעה בעמוד חשמל סמוך לבית בשדרות, וגרמה נזקים כבדים לרכוש. רקטה נוספת נפלה בין שני בתים בקיבוץ. מהמקום פונתה פצועה אחת באורח קל מרסיס, ועוד שני נפגעי חרדה. השלושה פונו לבית החולים "ברזילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully