וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיטור שנתי יוענק לנאבקים בסחר בבני אדם

פנחס וולף

16.11.2008 / 16:43

ועדת השרים לטקסים ולסמלים החליטה היום כי בטקס ממלכתי שיתקיים מידי שנה, יוענק עיטור שנתי למצטיינים במאבק בסחר בבני אדם

ישראל תעניק עיטור שנתי למצטיינים במאבק בסחר בבני אדם – כך החליטה היום (ראשון) ועדת השרים לטקסים ולסמלים. הוועדה החליטה שהעיטור יחולק מידי שנה בטקס ממלכתי. לדברי יו"ר הוועדה, השר יעקב אדרי, "לנוכח חשיבות הנושא, ראוי לקיים את הטקס מדי שנה ולתת עיטורים למצטיינים במאבק".

סחר בבני אדם מתרחש בכל יום בכל העולם. מיליוני נשים גברים וילדים מועברים בין מדינות, תמורת תשלום, על מנת להעבידם בכפייה ובתעשיית המין. בישראל נסחרות מדי שנה מאות אלפי נשים ממדינות ברית המועצות לשעבר ולאחרונה אף מהפיליפינים ומסין. עובדים שמגיעים לעבוד בענפי החקלאות, הסיעוד והבניין חשופים גם הם לסחר כשמעסיקיהם נוטלים מהם את הדרכונים ומגבילים בכך את חופש התנועה שלהם. גם המנהג של חברות כוח אדם ישראליות רבות לגבות כסף מעובדים תמורת הזכות לעבוד הופך את העובדים לפגיעים יותר לסחר.

בישראל נסחרות מדי שנה מאות אלפי נשים (אילוסטרציה: ניר לנדאו)המידע העדכני ביותר על סחר בבני אדם בישראל נמצא בדוח שנתי שמוציאה מחלקת המדינה האמריקאית בנושא סחר עולמי בבני אדם. בדוח שהתפרסם ביוני השנה מוגדרת ישראל כיעד מרכזי לסחר בבני אדם. השנה חלה עלייה קלה בדירוגה של ישראל כמדינה בה מתקיימת פעילות ממסדית למיגור תופעת הסחר אך כותבי הדוח מציינים כי ממשלת ישראל עדיין לא עומדת בסטנדרטים הבינלאומיים המינימליים.

בשנת 2003 פרסמו הארגונים "מוקד סיוע לעובדים זרים" "אישה לאישה" ו"מרכז אדווה" דוח מקיף בנושא סחר בנשים בישראל שהתבסס בין השאר על ראיונות עם למעלה מ-100 נשים שנסחרו. ממצאי הדוח מראים כי רובן המכריע של הנשים לא עסקו בזנות במדינת המוצא שלהן והגיעו לישראל בשל מצוקה כלכלית קשה. 40% מהנשים סיפרו כי נכלאו בבתי הבושת ו – 33% דיווחו על אלימות שהופעלה כלפיהן. מרבית הלקוחות של הנשים היו גברים ישראלים בני כל המעמדות וביניהם אף קטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully