וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה השביתה בנתב"ג: הטיסות ימריאו כסדרן

יוסי מדריסוביץ'

16.11.2008 / 19:54

עובדי שדה התעופה סיימו את השביתה לבקשת מופז ועיני. מחר יחדשו את המו"מ עם ההנהלה: "אנו שומרים את הזכות לנקוט בצעדים"

עקב התערבות שר התחבורה, שאול מופז, ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, חזרו הערב (ראשון) עובדי נמל התעופה בן גוריון לעבודה סדירה, והטיסות שתוכננו להלילה יצאו כמתוכנן. מחר בבוקר צפוי להתחדש המו"מ בין עובדי הנמל להנהלת רשות שדות התעופה. עם זאת, העובדים הבהירו כי הם "שומרים את הזכות לנקוט בצעדים ארגונים אם לא תהיה התקדמות במו"מ".

אחרי הצהרים פתחו עובדי רשות שדות התעופה במפתיע בשביתה מלאה בנמל התעופה. במסגרת השביתה, לא המריאו מטוסים מהשדה ולא התקיימה חלוקת כבודה לנוסעי הטיסות.

עובדי הרשות פתחו בשביתה במחאה על אי מתן קביעות ל-1,000 עובדי קבלן שמועסקים ברשות ועל השכר הנמוך של העובדים הארעיים. מנהלת הרשות נמסר כי "המו"מ בין הצדדים התפוצץ על רקע דרישות שכר חריגות והוסיפו כי ההנהלה תפעל באחריות על רקע המשבר הכלכלי".

גורם בוועד העובדים אמר לוואלה! חדשות כי "יש השבתה מלאה של השדה עד הרגע שבו ההנהלה תתעשת, תחזור למשא ומתן ותקיים את ההסכם, אנחנו לא נפקיר את העובדים האלה ומצטערים מאוד שלנוסעים נגרמת אי נוחות. האחריות שלנו היא שלעובדים האלה יהיה מקום עבודה". לדבריו, "אנחנו מקווים שאנשים שמשלמים מחיר של איחור בטיסה בתמורה לעבודה ופרנסה של עובדים, יבינו שאין לנו ברירה אחרת".

בשבועות האחרונים שיבשו עובדי הרשות את פעילות נתב"ג מספר פעמים. לפני כשבוע גיבש בית הדין לעבודה פשרה בין הצדדים וחייב את העובדים לחזור לעבודה סדירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully