וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שובר למרכז: "מחויב למו"מ עם הרשות"

פנחס וולף

16.11.2008 / 15:59

בנימין נתניהו הודיע כי ימשיך את השיחות עם הפלסטינים.”אנו רוצים ומחויבים לשלום, השאלה היא רק מה הדרך הנכונה”

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

יושב ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו (ליכוד) אמר היום (ראשון) כי הוא מתכוון להמשיך את השיחות עם הפלסטינים, אם ייבחר לראשות הממשלה. "אני אמשיך את השיחות עם הפלסטינים". אמר נתניהו. לדבריו, "השלום הכלכלי עליו אני מדבר הוא בנוסף לשיחות עם הפלסטינים, והוא יכול לתת מימד אחר שלא קיים, שאפשר להביא לצמיחה אצל הפלסטיניים.

נתניהו הוסיף ואמר כי "אנו מחויבים לשלום, כולם רוצים שלום. השאלה היא מהי הדרך הנכונה. הדרך הנוכחית לא הצליחה. כמו שהבאנו לצמיחה כלכלית בישראל, כשהייתי שר האוצר, ניתן להביא לצמיחה מואצת בכלכלה הפלסטינית. אעשה זאת בשיתוף פעולה עם מצרים וירדן". נתניהו אמר את הדברים בעצרת הסוכנות היהודית בירושלים.

יו"ר האופוזיציה הרחיב את דבריו על הנושא הכלכלי ואמר כי "הצמיחה בכלכלה תבוא באמצעות שלושה דברים: הורדת מסים, השקעה בתשתיות הכבישים והרכבת ורפורמה בנושא הקרקעות". בנאומו התייחס נתניהו גם לתכניתו העוסקת במצב החינוך בישראל ואמר כי "המשבר בחינוך הוא גדול עד כדי כך שאירן משיגה אותנו בהישגים לימודיים, מה שלא היה לפני 20 שנה".

לדברי נתניהו "בתוכנית החברתית שלנו אנחנו מבקשים להעלות את רמת המורים ואת רמת השכר, אבל לפני הכל צריך לבחור את הטובים יותר, ולהפוך את החינוך למקצוע יוקרתי". בנוסף, נתניהו דיבר על החשיבות של חינוך לערכים ולציונות.

דבריו של נתניהו לגבי המו"מ עם הפלסטינים, מצטרפים לדבריו מהשבוע שעבר, אז נועד נתניהו עם מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליזה רייס. בפגישה בין השניים, אמר נתניהו כי "בכוונתי ללכת בדרך חדשה של שינוי התהליך המדיני עם שלום כלכלי ופיתוח כלכלי מואץ, בפרמידה ואמון שייבנו מלמטה, בשטח ובעסקים, עד למעלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully