וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה הולך בדרכו של אברהם לינקולן

טלי גולדשטין

16.11.2008 / 16:03

הנשיא הנבחר הודיע על פרישתו מהסנאט לטובת הבית הלבן. "מבקש את תמיכתכם, כמו לינקולן שעזב את אילינוי לוושינגטון"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא ארצות הברית הנבחר ברק אובמה כיהן כסנטור מטעם מדינת אילינוי לפני שהפך לנשיא. עתה, הוא נאלץ להתפטר מתפקיד זה ולפנות את מקומו לנציג אחר של המדינה. במכתב שפורסם היום (ראשון) בעיתון "שיקגו סאן-טיימס" ובעיתונים אחרים ברחבי המדינה הודה הסנאטור לשעבר בחום לתושבי מדינת אילינוי על שבחרו בו לכהן בסנאט. ביום חמישי האחרון הודיע אובמה על התפטרותו מהסנאט והיום נכנסה התפטרות זו לתוקפה.

"היום, אני מסיים מסע אחד ומתחיל מסע אחר", נכתב במכתב. "לאחר ששירתתי את תושבי אילינוי בסנאט של ארה"ב – זכות וכבוד גדולים – אני פורש מתפקידי כסנאטור על מנת להתכונן לאחריות שעלי לקחת כנשיא המדינה".

אובמה כתב במכתבו על המעבר לאילינוי לפני שני עשורים, "כאיש צעיר הנלהב למלא את חלקו בבניית אמריקה טובה יותר".לדבריו, "בדרום שיקגו, עבדתי עם משפחות שאיבדו את משרותיהן ואת התקווה כשמפעל הפלדה המקומי נסגר. זה לא היה קל, אך לאט לאט בנינו את השכונות ובמהלך תהליך זה קיבלתי את החינוך הטוב ביותר שמעולם קיבלתי".

לפני שנבחר אובמה לסנאט, הוא עבד בתור מארגן קהילתי ועזר לתושבי שכונות המצוקה בדרום שיקגו. "בעיר ספרינגפילד, בלב אמריקה, ראיתי ממה מורכבת המדינה – חקלאים ומורים, אנשי עסקים ופועלים, לכולם סיפור לספר, כולם רוצים להישמע. שם למדתי כיצד לא להסכים מבלי להיות גס רוח, לחפש פשרה אך עדיין להאמין בעקרונות שאי אפשר להתפשר עליהם ותמיד לחשוב את הטוב ביותר על אנשים ולא את הגרוע מכל", כתב אובמה.

במכתבו נזכר אובמה גם באנשים שפגש במהלך סיוריו במדינה בעודו רץ למושב בסנאט לפני ארבע שנים. "אני עדיין זוכר את הנשים הצעירות ממזרח סנט לואיס, שרצו ללמוד, אך לא היה להן כסף ללכת לקולג'. אני זוכר את הגברים והנשים הצעירים ששירתו את המדינה באומץ לב בעירק ובאפגניסטן. לעולם לא אשכח את פועלי גלסבורג שהתמודדו עם סגירת המפעל לו העניקו את חייהם ותהו כיצד יספקו ביטוח בריאות לילדיהם החולים ללא משרה וללא משכורת".

גם ביידן עוזב את הסנאט

לדברי אובמה, זכר תושבי שיקגו ילווה אותו "כשיכנס לבית הלבן בינואר". "מצאתי בהם רוח אחדות ורצון טוב שיכולים לנווט אותנו גם במים הסוערים ביותר", כתב. אובמה בחר לצטט את הנשיא אברהם לינקולן – יליד אילינוי – שעזב את המדינה לטובת וושינגטון הבירה. "למקום הזה ולאדיבות והחמלה של אנשים אלו, אני חב הכול", ציטט אובמה את לינקולן בדבריו על אנשי אילינוי. "היום אני חש תחושה זהה ובדומה ללינקולן, אני מבקש את תמיכתכם, את תפילותיכם ואת התקווה שהכל יהיה בסדר", כתב אובמה.

לסיכום נכתב: "בעזרתכם, יחד עם השירות וההקרבה של אמריקאים ברחבי המדינה הרעבים לשינוי ומוכנים לו, יש לי את האמונה שהכול יהיה בסדר. עם אמונה זו ועם תקוות גדולות לגבי הרעיון האמריקאי אני מציע לתושבי ביתי האהוב תודה מקרב לב".

בין המועמדים להחליף את אובמה בתפקיד סנאטור אילינוי, נמנים מספר דמוקרטים כגון הכומר ג'סי ג'קסון ג'וניר, חברת הקונגרס ויוצאת מלחמת עירק תמי דאקוורת'. פאנל לבדיקת מועמדים אפשריים כבר הוקם. סגנו של אובמה, הסנאטור מדלוואר ג'ו ביידן שנבחר שוב בבחירות לסנאט ברביעי בנובמבר, הודיע כי יתפטר מתפקיד זה כשיושבע כסגן הנשיא החדש ב-20 בינואר.

אתמול נשא ברק אובמה נאום בפני האומה דרך האינטרנט. הנשיא הנבחר העלה את הנאום באתר יו-טיוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully