וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חודשי מאסר למנכ"ל דור גז לשעבר

עדי שמחוביץ

16.11.2008 / 12:39

המנכ"ל לשעבר, צבי מור, הורשע בעבירות על חוק ההגבלים העסקיים. הרשות להגבלים עסקיים: "הצרכנים היו שבויים"

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) ארבעה חודשי מאסר וקנס 950 אלף שקלים על צבי מור, מנכ"ל דור גז לשעבר, שהורשע במסגרת הסדר טיעון לפני כשלושה שבועות בעבירות על חוק ההגבלים העסקיים ובפרשת "קרטל הגז". מור הודה כי בין השנים 94' ל-97' היו הסדרים כובלים בין חברות הגז הגדולות השותפות בקרטל "פז גז", "אמישרא גז", "סופר גז" ו"דור גז" שהחזיקו בלמעלה מ-90% משוק הגז.

"ההסדרים הכובלים בתחום הביתי הפכו כמעט את כל הצרכנים הביתיים בארץ, במשך תקופה של ארבע שנים, לשבויים של חברות הגז השותפות בקרטל. מדובר בתקופה ארוכה ומשמעותית שבה נמנעו פירות התחרות מכל הצרכנים הביתיים", אמר עו"ד אסף מוזס המיצג את הרשות להגבלים עסקיים.

השופט יצחק ענבר שקיבל את הסדר הטיעון אמר שהעבירות בהן הורשע מור הן מפליגות בחומרתן ומחייבות ענישה מוחשית ומרתיעה. יחד עם זאת, בין שיקולי הענישה יש להביא בחשבון את תרומתו של מור במהלך שירותו הצבאי, היותה של דור גז החברה הקטנה ביותר מבין החברות בקרטל ואת הודאת הנאשם שתרמה לחיסכון מסוים בהליכים ובזמן השיפוטים.

מור שהביע חרטה ונטל אחריות מלאה למעשיו. הוא אמר כי "ללא נסיבות אישיות טרגיות והקושי של משפחתו לאורך כל תקופת המשפט היה ממשיך בהליך התביעה על מנת להוכיח לפחות שדור גז היתה קורבן ולא נושאת הדגל". במסגרת גזר הדין גם נאסר על מור להתמנות לכהונת דירקטור לחברה ציבורית למשך שנתיים מיום שחרורו מהכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully