וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "ישראל מפוצצת את הרגיעה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.11.2008 / 16:36

יו"ר הרשות הפלסטינית קרא לישראל להפסיק לאלתר את התקיפות ברצועת עזה. דובר חמאס: "נפתח במערכה חדשה נגד ישראל"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא היום (ראשון) לישראל להפסיק באופן מיידי את המתקפות בעזה ולדבוק ברגיעה. "ההסלמה הישראלית וחידוש החיסולים וההריגות - משמען פיצוץ הרגיעה", אמר נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן. אבו רודיינה קרא גם לכל הפלגים הפלסטינים להמשיך ולמלא אחר הסכם הרגיעה ולא לתת לישראל תירוצים להדק את המצור ולהסלים את פעולותיה בעזה. הוא הוסיף כי בפגישתם מחר יבקש אבו מאזן מראש הממשלה אהוד אולמרט להשקיע את כל המאמצים כדי לשמור על הסכם הרגיעה.

בתוך כך, בתגובה לתקיפה הישראלית הבוקר ברצועת עזה, שהובילה למותם של ארבעה פעילים חמושים בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, מסרו בחמאס כי לא יעברו על התקיפה בשתיקה. "הפשע שביצעה ישראל הבוקר נגד בני עמנו מהווה חציה של כל הקווים האדומים", אמר דובר חמאס בפרלמנט, סלאח ברדוויל.

ברדוויל טען עוד כי בכירי הממשל בישראל תוקפים בעזה על מנת לשוות לעצמם תדמית ביטחונית לפני הבחירות. "לכל ארגון פלסטיני יש זכות להגיב על התקיפה הישראלית. חמאס ערוך ומוכן לתגובה". לדבריו, אם ישראל תחליט להתנער מהרגיעה, "חמאס לא יצטער על כך. נפתח נגדה מערכה חדשה ומכובדת, וממשלת ישראל וצבאו הכושל יבינו שעליהם להיכנע לתנאיו של חמאס ולזכויות העם הפלסטיני".

גם בג'יהאד האיסלמי קוראים לבחון מחדש את הרגיעה. אבו אחמד, דובר הזרוע הצבאית של הארגון - "פלוגות אל-קודס", קרא לארגונו לבחון מחדש את הרגיעה. "על הזרועות הצבאיות של הארגונים הפלסטינים להקשיב לקול בני משפחותיהם של ההרוגים ולפעול".

הבוקר התחדש הירי לעבר עוטף עזה. שתי רקטות קאסם נפלו בשטח המועצה האזורית אשכול. אין נפגעים ולא נגרם נזק. לאחר הירי דיווחו הפלסטינים כי ארבעה בני אדם נהרגו ומספר בני אדם נוספים נפצעו בתקיפה של חיל האוויר במזרח רצועת עזה. עוד דווח, כי ההרוגים הם פעילים של "חטיבות נאסר סלאח א-דין", הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית.

מצה"ל נמסר, כי כלי טיס של חיל האוויר זיהה חולייה של מספר פלסטינים שהתכוונו לשגר קסאם. החולייה הותקפה, סמוך לסג'עייה וזוהתה פגיעה. החולייה עמדה לשגר רקטה אל עבר איזור שער הנגב ושדרות. "לא נאפשר את המשך הירי אל עבר יישובי הנגב. אנחנו מוכנים להמשיך את הרגיעה אבל בצד השני הפלסטינים כנראה מעוניינים בחימום הגיזרה", אומרים בצה"ל. במשך השבת נשמר שקט מתוח באזור, זאת לאחר שביום שישי נורו 16 רקטות לעבר הנגב המערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully