וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח ישראלי: כלי דם שיעקפו סתימות עורקים

קובי מנדל

16.11.2008 / 12:00

טכנולוגיה חדשה משתמשת בהנדסה גנטית כדי לאפשר לגוף לייצר כלי דם חדשים שיעקפו סתימות בעורקים. כך יימנע הצורך בניתוחים

בבית החולים "כרמל" בחיפה הודיעו היום (ראשון) על "פריצת דרך עולמית" בתחום המעקפים. במחקר שארך כ-8 שנים פותחה בבית החולים טכנולוגיה חדשנית בתחום ההנדסה הגנטית, שתמנע את הצורך בניתוחים מסובכים ובהם ניתוח מעקפים בלב או אף כריתת רגלים או איברים אחרים במקרים של סתימות בעורקים.

"הפיתוח החדשני מהווה פריצת דרך עולמית בתחום המעקפים לכלי דם ובא לפתור ולחסוך את ניתוחי המעקפים בדרך מהפכנית של הנדסת רקמות", הסביר החוקר הראשי מבית החולים כרמל פרופ' משה פליגלמן. "בצורה החדשה אנחנו נוטלים מהחולה רקמה בריאה של כלי דם, מהנדסים אותה בטכנולוגיה חדשנית במעבדה ומחזירים את הרקמה המהונדסת חזרה לגוף במקום בו קיימת הבעיה. תוך מספר שבועות הגוף מייצר כלי דם חדשים העוקפים את הסתימות ויוצרים מעברים חדשים ובריאים".

כרגע מיישמים את הפיתוח החדש בכלי דם באזורי הרגליים ובהמשך ימשיך הפיתוח ליצירת מעקפים באזור הלב ,מה שיחסוך צנתורים וניתוחי מעקפים קשים.

המחקר החל לפני 8 שנים בבית החולים "כרמל" ע"י פרופ' פליגלמן, מנהל מערך האשפוז הקרדיולוגי בבית החולים, ופרופ' בזיל לואיס, מנהל המערך הקרדיולוגי בבית החולים ונשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל. השניים הקימו יחד עם קופת חולים כללית את חברת MGVS החוקרת ומפתחת את הפטנט. פרופ' פליגלמן מסר לוואלה! חדשות כי המחקר נוסה עד כה על תשעה בני אדם בארצות הברית וששה מהם החלימו לחלוטין.

ביום שלישי הקרוב תגיע לבית החולים "כרמל" בחיפה מושלת מדינת מישיגן שבארה"ב, הגב' ג'ניפר גרנהולן, ידידתו הקרובה של נשיא ארה"ב הנבחר ברק אובמה, כדי לשכנע את צוות החוקרים להקים את המרכז האמריקאי להפצת הפיתוח החדשני במדינת מישיגן – מרכז שצפוי להעסיק מאות עובדי מחקר ורפואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully