וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן ביקשה מחמאס להחרים השיחות עם פתח"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.11.2008 / 10:50

מקור פלסטיני מגלה כי אירן עומדת מאחורי הסיבה שחמאס החרים את השיחות עם פתח. זאת על מנת להמתין להתפתחויות מבחירת אובמה

מקור פלסטיני המוגדר כ"מהימן" אמר (ראשון) לעיתון המצרי "אל-אהראם" כי אירן היא זו שביקשה מחמאס לדחות את הדיאלוג הפנים-פלסטיני בקהיר שהיה אמור להיפתח בשבוע שעבר. לטענת המקור, בחמאס התכוונו לקחת חלק בשיחות במצרים אולם הם שינו את דעתם בארבעה בנובמבר – יום הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

"חמאס התכוון להשתתף בשיחות אולם עמדתו השתנתה לגמרי לאחר שמנהיגיו נפגשו עם בכיר אירני שהמליץ להם להמתין להתפתחויות מבחירתו של ברק אובמה לנשיא ארה"ב ומסיומה הקרוב של כהונת אבו מאזן כיו"ר הרשות", אמר המקור. "בנוסף רצו לבחון את ההתפתחויות הנובעות מהקיפאון הפוליטי ששורר בישראל לאור ההמתנה לבחירות בפברואר".

לפני שבוע הודיע חמאס כי לא ישתתף בשיחות הפיוס בין הפלגים הפלסטינים שהיו אמורות להיפתח ביום שני בקהיר. חמאס ביטל את השתתפותו משום שלטענתו מצרים לא נענתה לדרישותיו לשחרר עצורים של הארגון. עד כה לא נקבע מועד חדש לשיחות בין הפלגים הפלסטינים.

השבוע גילה אחמד יוסוף, יועצו של ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה איסמעיל הניה, כי לפני הבחירות לנשיאות בארצות הברית נערכה ברצועה פגישה חשאית בין מנהיגי חמאס לבין יועציו של הנשיא הנבחר ברק אובמה. "אנו ממשיכים לנהל עם היועצים מגעים", הוסיף. יחד עם זאת, לא חשף יוסוף את תוכן השיחות.

בראיון לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, אמר יוסוף כי הקשר בין חמאס ליועציו של אובמה נוצר דרך האינטרנט. "ניהלו מגעים דרך האינטרנט ונפגשנו עם חלק מהם בעזה. הם ייעצו לנו שלא לפרסם את דבר הפגישה כדי שלא ישפיע לרעה על מערכת הבחירות או כדי שהמועמד הרפובליקני ג'ון מקיין ינצל אותו לקמפיין שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully